شکاف مالیاتی، بیانگر میزان فرار یا اجتناب مؤدیان از پرداخت مالیات در یک جامعه است و کشورهای مختلف با محاسبه این شاخص، ضعف‌های سیستم مالیاتی خود را شناسایی می‌کنند.
رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی از ارائه پیشنهاد افزایش وام نهضت ملی مسکن به 700 میلیون تومان به شورای پول و اعتبار خبر داد. وام این طرح در زمان حاضر 450 میلیون تومان است.
در روزهای اخیر صف‌هایی مقابل برخی از صرافی‌های مجاز که اقدام به خرید و فروش دلار با نرخ توافقی می‌کنند تشکیل شده است که این صف ها برای سود تقریبا دو میلیون تومانی تشکیل شده است.
قیمت هر اونس طلا امروز با 0.02 درصد کاهش به 1727 دلار و 30 سنت رسید.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 70 سنت معادل 0.68 درصد کاهش به 102 دلار و 50 سنت رسید.
مشاور وزیر اقتصاد گفت: دستورالعمل‌های مرحله دوم هوشمندسازی یارانه نان تهیه شده و پس از نهایی شدن و ابلاغ به نانوایی‌ها در ماه جاری آغاز می‌شود.
قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید امروز دوشنبه 3 مرداد 1401 در بازار آزاد تهران به 14 میلیون و 750 هزار تومان رسید.
معاون وزیر جهاد گفت: یکی از مهم‌ترین محصولات باغبانی سیب است و ما سالانه بیش از چهار میلیون و 300 هزار تن سیب در کشور تولید می کنیم.
در یکی از سه‌شنبه‌های توزیع غذا در پاتوق‌های کارتن‌خوابی تهران، با جمعیت طلوع بی‌نشان‌ها همراه شدیم و با کسی گفت و گو کردیم که چهارسال است هرهفته به کارتن‌خواب‌ها خدمت می‌کند.
مجری طرح برنج وزارت جهاد کشاورزی گفت: پیش‌بینی می‌شود تولید برنج امسال در شالیزارهای کشور 20 درصد افزایش یابد و از دو میلیون و 400 هزار تن در کشت اول، دوم و پرورش رتون فراتر رود.