قانون مالیات‌ مواردی همچون درآمد حاصل از مؤسسات نگهداری از معلولین ذهنی و حرکتی، تعلیم و تربیت مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی، تاسیسات ایران‌گردی و جهانگردی، موقوفات، کمک‌ها و هدایای دریافتی نقدی و غیرنقدی، فعالیت‌های انتشاراتی و مطبوعاتی، باشگاه‌های ورزشی و نظایر آن را از پرداخت مالیات معاف کرده است.
قیمت تک محموله‌های ال‌ان‌جی در بازار گاز شمال شرق آسیا در هفته منتهی به 15 ماه ژانویه، با دو سنت افزایش نسبت به هفته قبل به 5.46 دلار در هر میلیون بی‌تی‌یو افزایش یافت و در بازار گاز جنوب غرب اروپا نیز قیمت تک محموله‌ها با 15 سنت افزایش نسبت به هفته قبل به 3.65 دلار در هر میلیون بی‌تی‌یو افزایش یافت.
دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران با بیان اینکه کمک هزینه مسکن کارگران پول اجاره یک اتاق هم نیست، از شورای عالی کار خواست که دستمزد سال آینده کارگران را با درنظر گرفتن تعاملات سیاسی، نوسانات احتمالی و تغییر نرخ برخی اقلام تاثیرگذار در معیشت کارگران تعیین کند.
تورم کانادا تا پایان دسامبر در سطح دو درصدی باقی ماند.
میلیاردر مشهور فرانسوی بیشترین افزایش ثروت را از زمان روی کار آمدن دونالد ترامپ داشته است.
پس از رکود مقطعی در تابستان سال جاری بازار مسکن تقریبا به رونق رسیده و این در حالی است که شوک افزایش قیمت بنزین در این بازار محو شده است؛ ظاهرا همه چیز برای رونق غیرتورمی بخش مسکن مهیاست.
سرپرست مدیریت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قشم، ‌با اعلام این‌که تخریب حریم میراث طبیعی ملی و جهانی «غار نمکی» قشم طبق مستندات قانونی جرم است، گفت: با وجود پیگیری‌ها و مکاتبات قضایی متعدد برای جلوگیری از این تخریب، عملیات ساخت مرکز پروش میگو نه تنها متوقف نشده، بلکه همچنان ادامه دارد و خطر خروج ژئوپارک قشم را از فهرست جهانی یونسکو، جدی کرده است.
شاخص بورس با رشد 5790 واحدی در پایان معاملات امروز شنبه 5 بهمن 98، به 417 هزار و یک واحد رسید.
وزیر نفت با بیان این‌که شرکت سی‌ان‌پی‌سی و توتال کاملا از قرارداد توسعه فاز 11 پارس‌جنوبی خارج شده‌اند، گفت: شرکت پتروپارس به‌تنهایی توسعه فاز 11 را عملیاتی می‌کند.