طبق تصمیم جدید وزارت دارایی کانادا، هر تراکنشی با مبدا، مقصد یا ارتباط با ایران، صرف نظر از مقدار آن تراکنشی پرریسک ارزیابی خواهد شد.
قیمت شاخص نفت خام برنت امروز (جمعه، دهم مردادماه) با 14 سنت افزایش به 43 و 8 سنت و قیمت شاخص دبلیوتی‌آی آمریکا با 21 سنت افزایش به 40 دلار و 13 سنت رسید.
قیمت هر اونس طلای آمریکا در حالی از رقم بسیار با اهمیت 2000 دلار فراتر رفت که تداوم افت ارزش دلار و نگرانی‌های ناشی از بحران کرونا قیمت این فلز زرد را تقویت کرده است.
بر اساس بخشنامه وزارت صمت، استعلامهای اعتبار سنجی صدور و تمدید کارت بازرگانی بصورت سیستمی در سامانه جامع تجارت  انجام خواهد شد.
سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) اعلام کرد: با تصمیم شورای هماهنگی، تشدید کنترل و بازرسی، چای موجود در گمرکها ترخیص می‌شود.
وزارت راه و شهرسازی از ثبت نام حدود ٢ میلیون و ٢٢٠ هزار نفر برای دریافت تسهیلات مرابحه کالا و خدمات خبر داد.
خبر هایی، چون آزاد سازی بخش دیگری از سهام عدالت، در کنار عرضه‌های آبشاری سهامداران حقوقی در برخی نماد‌های شاخص ساز و از همه مهمتر در سود بودن سهامداران این شرکت‌ها هم مزید بر علتی شدند تا از سرعت رشد شاخص گرفته شود.
روز پنجشنبه قیمت‌های نفت در حالی با سقوطی سنگین مواجه شد که با تشدید شیوع کرونا در جهان نگرانی‌هایی در مورد چشم‌انداز تقاضا به وجود آمد.
طبق گزارش اداره کار آمریکا تحت تاثیر تشدید پاندمی کرونا، تعداد افرادی که این هفته درخواست حمایت از بیکاری خود را ثبت کرده‌اند از 1.4 میلیون نفر فراتر رفت.
آمریکا در سه ماهه دوم با بزرگترین سقوط در فعالیت‌های اقتصادی خود در تاریخ مواجه شد.