سرپرست وزارت جهاد کشاورزی، از احتمال حذف ارز 4200 تومانی شکر خبر داد و گفت: بازارهای صادراتی به سه کشور محدود شده است.
رئیس کل بانک مرکزی گفت: قبلاً هم به مردم عزیز عرض کردم که دارایی خود را در ریسک خریدوفروش ارز قرار ندهند.
وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد که آمار ثبت نام شدگان در طرح ملی مسکن بیش از 100 هزار نفر بوده است.
«گاهی مردم به جای پرداخت پول عوارضی، دلار و یورو می‌پردازند، گاهی هم میوه می‌دهند. حتی به جای پول، هندوانه هم داده‌اند اما ما نمی‌توانیم قبول کنیم.»
قیمت سبد نفتی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) دیروز (19 آذرماه) با 9 سنت افزایش به 65 دلار و 66 سنت رسید.
آمار دادوستدهای اوراق تسهیلات مسکن درفرابورس نشان می‌دهد که این اوراق در 8ماه ابتدای امسال تا قیمت 40هزار تومان برای خریداران در نوسان است و در هفته‌های اخیر نیز با اندکی کاهش روبرو شده است.
مدیر کنترل کیفیت و بهداشت آب و فاضلاب و آزمایشگاه‌های استان تهران درباره دلایل بوی نامطبوع در تهران گفت: با توجه به این‌که پراکندگی بسیاری در استشمام این بو وجود داشت، نمی‌توان گفت که آلودگی به صورت نقطه‌ای و از یک منطقه بوده چراکه اگر ناشی از فاضلاب باشد، میزان گستردگی بو تا این حد نیست؛ در نتیجه لازم است تحقیقات گسترده‌ای درباره شدت، غلظت و پذیرش حالت بو صورت گیرد.
طبق لایحه بودجه 1399 میزان مالیات بر کالاها و خدمات 93 هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده که بالاترین میزان را نسبت به دیگر مالیات‌ها دارد.
بر اساس لایحه بودجه 1399 درآمد حاصل از وضع عوارض صادرات مواد خام و کالاهای با ارزش افزوده پایین 250 میلیارد تومان پیش‌بینی شده که نسبت به عوارض در نظر گرفته شده این بخش در قانون بودجه امسال 25 برابر شده است.
با تاکید دولت مبنی بر حذف درآمدهای نفتی از بودجه جاری، 106 هزار میلیارد تومان از هزینه حقوق و دستمزد باید از محلی غیر نفت تامین شود، این کسری تراز عملیاتی ظاهرا منبعی جز فروش اوراق و یا فروش اموال دولت ندارد.