وزیر صمت گفت: برای ترخیص کالا‌های اساسی از گمرک هماهنگی‌های ویژه‌ای بین گمرک، وزارت جهاد کشاورزی و بانک مرکزی انجام پذیرفته است و در هفته آینده تغییرات محسوسی در قیمت کالا‌های اساسی خواهیم داشت.
با وجود آنکه بازار سرمایه طی سه ماه گذشته همانند ماه های ابتدایی سال روندی صعودی نداشته و بر مدار نوسان یا کاهش در حرکت بوده، تعداد کدهای بورسی صادر شده در مهرماه سال جاری نسبت به مهرماه سال گذشته افزایش داشته است.
رئیس کل اسبق بانک مرکزی با بیان این که تقاضای ارز را به هیچ وجه نباید تحریک کرد، گفت: قیمت واقعی دلار این نیست و باید کاهش پیدا کند.
قیمت مرغ نسبت به ١٠ روز قبل تقریبا بدون تقریبا مانده و هم اکنون نرخ هر کیلوگرم مرغ گرم ٢٥ هزار تومان است.
نفت عمده رشد قیمتی که شب گذشته تحت تاثیر نشانه های به تاخیر افتادن افزایش برنامه ریزی شده تولید اوپک پلاس به دست آورد را در معاملات روز سه شنبه حفظ کرد اما نگرانیهای عرضه و تقاضا روند افزایشی قیمتها را محدود کرد.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: متقاضیان دریافت تسهیلات کمک ودیعه مسکن تا پایان آبان ماه فرصت دارند اطلاعات خود را در سامانه اقدام ملی تکمیل کنند.
بررسیهای میدانی از افت قراردادهای اجاره مسکن نسبت به شهریورماه و همچنین کاهش اندک قیمتهای پیشنهادی حکایت دارد؛ در عین حال نگرانی از اپیدمی ویروس کرونا که به شکل تمدید قراردادها تا دو ماه قبل خود را نشان داده بود برطرف شده و بخش قابل توجهی از قراردادهای اجاره از نوع جابه جایی است.
شاخص دلار برای سومین روز صعودی ماند.
گروهی از محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان علاوه بر آنکه موفق به طراحی و ساخت بانک خازنی و تابلوهای فشار ضعیف ومتوسط و همچنین احداث نیروگاه‌های دیزلی شدند، توانستند با همکاری شرکت‌های جهانی در سطح خاورمیانه فعالیت‌های خود را توسعه دهند.
یکی از شرکت‌های فناور با ارائه خدماتی در زمینه ارزیابی زیست سازگاری تجهیزات پزشکی توانست ملزومات کرونایی ساخته شده از سوی شرکت‌ها را مورد ارزیابی قرار دهد.