مالیات بر مستغلات خالی، یکی از انواع مالیات بر درآمد املاک است که براساس آن، واحدهای مسکونی خالی واقع در شهرهای با جمعیت بیش از 100 هزار نفر، از سال دوم به بعد مشمول مالیات معادل بر اجاره خواهند شد و معادل 50 درصد درآمدهای حاصل شده از این مالیات، به حساب خزانه دولت و 50 درصد دیگر به عنوان سهم شهرداری‌ها به حساب شهرداری شهرهای محل اخذ مالیات واریز می‌شود.
بر اساس جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) تا پایان آبان‌ماه 53 هزار و 624 طرح در کل کشور در دست اجرا هستند که بیش از نیمی از آن‌ها کمتر از 20 درصد و حدود شش درصد از آن‌ها بیش از 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند و پیش‌بینی می‌شود که با تکمیل طرح‌ها بیش از یک میلیون و 641 هزار نفر در این طرح‌ها مشغول به کار شوند.
گزارش امروز قیمت خودرو حکایت از افزایش نسبی قیمت تعدادی از محصولات سایپا در بازار دارد.
فرابورس با صدور اطلاعیه‌ای، 5 محدودیت‌ معاملاتی گواهی حق تقدم تسهیلات مسکن دو بانک مسکن و ملی را اعلام کرد.
مدیریت سیلاب از طریق سدهای استان سیستان و بلوچستان پس از وقوع سیل به‌خوبی انجام شده و در حال حاضر این سدها بدون هیچ خسارت و آسیبی به طور کامل در مدار بهره‌برداری قرار دارند.
فروش اعتبار ی 2 محصول ایران خودرو فردا 20 دی ماه آغاز خواهد شد.
شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با ثبت رشد 10516 واحدی، به ارتفاع 409 هزار و 962 واحد صعود کرد.
بانک مرکزی اعلام کرد: شبکه بانکی 180 هزار و 686 فقره تسهیلات قرض الحسنه و یارانه‌ای برای بازسازی اماکن مسکونی پرداخت کرده است.
یک فعال کارگری با بیان اینکه عیدی کارگران زمانی به دردشان می‌خورد که بتوانند استفاده بهتری از آن داشته باشند، از کارفرمایان خواست که عیدی و پاداش پایان سال کارگران را زودتر به حسابشان واریز کند.
دبیر انجمن صنفی صنایع بیسکویت، شیرینی و شکلات ایران از صدور مجوز افزایش قیمت 10 تا 20 درصدی محصولات مربوط به این انجمن طی سه ماه گذشته خبر داد.