توضیح وزیر کار درباره یک توییت معروف:

عبدالملکی: هنوز هم می‌توان با 1 میلیون تومان شغل ایجاد کرد

  • 1400/10/13 13:45:15
  • 0 نظر
  • 267
  • منبع : ایسنا
  • کد خبر : 457425

به گزارش فبنا، حجت اله عبدالملکی روز دوشنبه 13 دی ماه در بازدید از نمایشگاه مشاغل مهارت محور کم سرمایه که در مرکز تربیت مربی سازمان فنی حرفه‌ای البرز برگزار شد، گفت: در دولت سیزدهم سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای اتفاقات بسیار عالی را برای افزایش مهارت آموزی رقم زده از جمله اینکه دوره صدور مجوز آموزشگاه‌های مهارتی آزاد از هشت ماه به سه روز کاهش پیدا کرده است و اگر همکاران نتوانند رسیدگی کنند، سامانه به صورت خودکار سه ماهه مجوز را صادر می کند.

وی با اشاره به اینکه می‌توان با سرمایه کم هم شغل ایجاد کرد، گفت:  سه سال پیش مطرح کردیم که با یک میلیون تومان هم می‌شود شغلی ایجاد کرد و اکنون با وجود گذشت چند سال و گرانی مواد اولیه هنوز هم می‌توان با یک میلیون تومان شغلی را ایجاد کرد اگر چه با سرمایه بیشتر می‌توان کارهای بهتری انجام داد.

وی افزود: در این نمایشگاه 120 شغل از 430 شغل که با سرمایه یک تا 10 میلیون تومان قابل اجرا بوده و کم سرمایه‌بر و مهارت محور هستند معرفی شده است. اگر آموزش مهارت را توسعه بدهیم و بتوانیم مهارت محوری را ترویج کنیم می‌توانیم مشاغل زیادی را بدون احتیاج به سرمایه بالا ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه مشاغل نوین نیز رو به رشد و پیشرفت هستند، تصریح کرد: با این وجود می‌توان گفت آینده خوبی در زمینه اشتغال مهارت محور و مشاغل خانگی قابل تصور است. در بخش صنعت هم در وزارت صنعت، معدن و تجارت فعالیت‌های خوبی برای توسعه سرمایه گذاری در بخش صنعتی و راه اندازی کارخانه‌های تعطیل و نیمه تعطیل و نیمه ساز در حال انجام است که همه این موارد به معنی توسعه کسب و کار در کشور است.

به گفته وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تسهیلات تکلیفی در بودجه 1400 در قالب تبصره 16 و 18 داده شده که پیگیری برای تسهیل و پرداخت آن در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه تسهیلات از وام‌های خرد تا وام‌های چند صد میلیونی را در برمی‌گیرد، گفت: برای سال 1401، براساس مصوبه شورای عالی اشتغال  160 هزار میلیارد تومان برای تسهیلات اشتغال و انواع کسب و کارهای اشتغال محور در نظر گرفته شده که بعد از تصویب قانون بودجه به تصویب دولت رسیده و عملی می‌شود.

وی تاکید کرد: در دولت جدید تاکید بر استفاده از ظرفیت مشاغل کم سرمایه مهارت محور  و خانگی به جای مشاغل صرفاً صنعتی است و امیدواریم بار زیادی از اشتغال کشور را رفع کند.

نظرات
  • 0 نظر