رونمایی ژاپن از اسکناس‌های جدید

  • 1398/01/23 15:08:06
  • 0 نظر
  • 965
  • منبع : ایسنا
  • کد خبر : 16042

به گزارش فبنا، به نقل از تایمز ژاپن، اسکناس های جدید از سال 2024 وارد چرخه پولی ژاپن خواهند شد. تارو آسو، وزیر دارایی ژاپن در کنفرانس خبری به مناسبت رونمایی از این اسکناس ها گفت: اسکناس 10هزار ینی جدید منقش به تصویر ایشی شیبوساوا، بانکدار و کارآفرینی است که از او به عنوان پدر سرمایه گذاری ژاپن یاد می‌شود. او در مدرن سازی اقتصاد ژاپن نقش مهمی ایفا کرد. پس زمینه این اسکناس نیز ایستگاه "مارونوچی" در شهر توکیو خواهد بود.

تارو افزود: اسکناس 5000 ینی منفش به تصویر یومیکو تسودا، بنیان گذار دانشگاه تسودا در توکیواست که نقش مهمی در با سواد سازی زنان ژاپنی در قرن بیستم ایفا کرد. در پس زمینه نیز تصاویری از یک گل قرار خواهد گرفت. اسکناس 1000 ینی نیز منقش به به تصویر شیباسابورو کیتاساتو است که در پزشکی مدرن ژاپن جایگاهی ویژه دارد. پس زمینه نیز یک تابلوی نقاشی متعلق به یوکیوئه خواهد بود.

از بعد فنی، اسکناس های جدید برای نخستین بار مجهز به هولوگرام سه بعدی خواهند شد. به گفته وزیر دارایی ژاپن به دلیل حجم پایین اسکناس های 2000 ینی در گردش، این اسکناس ها تغییر نخواهند کرد.

آسو افزود که ژاپن هر 20 سال یک بار از اسکناس های جدید با مشخصه های امنیتی بالاتر رونمایی خواه کرد تا اسکناس ها مدرن بمانند و کار جعل آن ها سخت‌تر شود.

ژاپن آخرین بار در سال 2002 از اسکناس های فعلی رونمایی و آن ها را از سال 2004 وارد چرخه پولی کرده بود. این بانک هم چنین در نظر دارد در سال 2021 از سکه 500 ینی جدید که با مواد جدیدی ساخته خواهد شد رونمایی کند. اسکناس های قدیمی همچنان معتبر خواهند بود تا به تدریج با اسکناس های جدید جایگزین شوند.

نظرات
  • 0 نظر