کولاک شدید برف و انسداد 16 محور کشور/ هشدار جدی سازمان راهداری درباره انجام سفر

  • 1399/12/23 09:00:03
  • 0 نظر
  • 264
  • منبع : تسنیم
  • کد خبر : 320638
- اخبار اقتصادی -

رضا اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اظهار کرد: از ظهر دیروز بارش برف شدید در سطح کشور آغاز شد. سامانه بارشی  آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، همدان، زنجان، به‌سمت البرز، تهران و تعدادی دیگری از استان را درگیر کرد.

وی ادامه داد: چند اتفاق نادر در بارش‌های دیروز اتفاق افتاد؛  بارش شدید برف، وزش شدید باد با سرعت حدود 100 کیلومتر بر ساعت، برودت هوا تا دمای 15 درجه سانتی‌گراد زیر صفر، وقوع بهمن و ریزش کوه پدیده‌هایی بودند که همزمان با هم اتفاق افتادند.

وی افزود: همزمانی این پدیده‌ها اتفاق نادری بود و باعث شد بیشترین مسئله را در محورهای هراز، چالوس و فیروزکوه ناشی از کولاک شدید، ریزش کوه و وقوع بهمن داشتیم.

وی تصریح کرد: تعدادی از محورها از دیروز تا زمان حاضر مسدود است که شامل محور هراز، چالوس ، فیروزکوه، شاهرود ـ آزادشهر، آزادراه زنجان ـ تبریز، آزادراه تبریز ـ زنجان،  چشمه‌علی ـ کیاسر، سمنان ـ فیروزکوه، سمنان ـ دامغان، آزادراه غدیر، گرمه ـ میامی، سبزوار ـ شاهرود، جندق ـ معلمان، چمن‌بید ـ گرمه، درگز ـ قوچان و محور بویین‌زهرا ـ ساوه است.

معاون سازمان راهداری بیان کرد: در زمان حاضر کولاک شدید برف را در محورهای مذکور داریم و فاصله دید افقی از دیروز بعدازظهر تا اواخر دیشب در این محورها به زیر 2 متر کاهش یافته بود. تعدادی از سرپرستان اکیپ های راهداری مستقر در گردنه ها اعلام کردند که طی 20 سال اخیر چنین پدیده های جوی را مشاهده نکرده اند.

اکبری گفت: به همین دلیل علی‌رغم وجود ماشین آلات راهداری در سطح جاده و گردنه ها،اما قادر به حرکت نبودند چون هیچ دیدی وجود نداشت. تعدادی از هموطنان در جاده‌های کشور متوقف شدند که خوشبختانه با برنامه ریزی مناسب و همکاری پلیس اکثر محورهای مذکور مسدود اعلام  شد و اجازه تردد به خودروها را ندادیم.

وی اضافه کرد: محورهای مذکور سریع از خودرو تخلیه شد، تنها محور فیروزکوه و جاده چالوس تعدادی خودرو برای ساعاتی متوقف شدند. تا ساعت 8 دیشب خودروها در جاده چالوس تخلیه شد و مشکلی در این محور نداشتیم اما در محدوده گلوک محور فیروزکوه همچنان صف یک کیلومتر خودرو همچنان متوقف هستند.

وی بیان کرد: علی رغم اینکه اکیپ های از تهران و مازندران در این محدوده حضور دارند اما شدت کولاک اجازه کار را نمی دهد. امیدواریم با فروکش شرایط کولاک، محورهای مسدود بازگشایی شود.

معاون سازمان راهداری به مردم توصیه جدی کرد امروز با توجه به شرایط نامناسب اکثر جاده های کشور از انجام سفر خودداری کنند.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

انتهای پیام/

 

نظرات
  • 0 نظر