مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اصفهان خبرداد؛

ساماندهی 76 کیلومتر از رودخانه زاینده رود

  • 1401/02/30 13:50:18
  • 0 نظر
  • 397
  • منبع : مهر
  • کد خبر : 489425

به گزارش فبنا، از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان، حسن ساسانی اظهار داشت: علاوه بر ساماندهی 76 کیلومتری تا این مرحله، جاده ساحلی به طول 43 کیلومتر احداث شده است.

وی با اشاره به قرارداد جدید ساماندهی رودخانه، افزود: برغم چالش‌ها و گرفتاری‌های اعتباری و مشکلات اجتماعی از انتهای سال 1400 با کمک همه همکاران در بخش‌های مختلف و نیز اعضا هیئت‌مدیره شرکت آب منطقه‌ای اصفهان، تأمین اعتبار قسمت اول از پروژه در منطقه غرب اصفهان محقق و قرارداد پیمانکار ابلاغ و پیمانکارفعالیت‌های خود را شروع کرده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان بابیان اینکه شناسایی تصرفات و آزادسازی و ساماندهی نیازمند انجام مجموعه فعالیت‌های در بخش‌های مختلف شرکت و بیرون از آن بوده است، گفت: در این مرحله گروه‌های پیمانکار، مشاور و ناظران شرکت در حال دادن اخطارهای قانونی به متخلفان بوده و در حال طی فرآیند مستندسازی مدارک جهت ساماندهی رودخانه هستند.

ساسانی بابیان اینکه رسالت ما ساماندهی رودخانه زاینده‌رود است، گفت: از ابتدای سال 1393 از اراضی سمت تالاب گاوخونی به سمت بالادست عملیات ساماندهی و همچنین آزادسازی ادامه داشته و اکنون به محدوده سد نکو آباد رسیده است.

وی افزود: این عملیات علاوه بر اینکه موجب ساماندهی رودخانه می‌شود در قسمت‌های مختلف موجب شناسایی متخلفان و برداشت‌های غیرمجاز آب شده و امکان کنترل و نظارت را بر رودخانه افزایش می‌دهد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با بیان اینکه ساماندهی رودخانه‌ها نیازمند نگاه دقیق به مباحث زیست‌محیطی و اجتماعی است، خاطرنشان کرد: همه تلاش شرکت آب منطقه‌ای رعایت همه استانداردهای کشور و مصوبات بالادستی در ساماندهی رودخانه است.

ساسانی با جمع‌بندی شرایط طرح‌های ساماندهی، لایروبی رودخانه زاینده‌رود، گفت: تاکنون در قسمت اول قرارداد 9 کیلومتر مسیر بسته‌شده است و حدود 90 کیلومتر آن به‌مرور اجرایی خواهد شد.

وی افزود: برای حفاظت از رودخانه زاینده‌رود از ابتدای سال جاری تاکنون حدود 300 اخطاریه برای متصرفان حقیقی و حقوقی صادرشده است که در حال ابلاغ و مستندسازی آن جهت اجرای آزادسازی و ساماندهی هستیم.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با بیان این نکته که زاینده‌رود متعلق به همه مردم اصفهان و ایران به‌عنوان میراث زنده بشری است، گفت: کمک همه سمن‌های محیط زیستی و کشاورزان قسمت‌های مختلف در جهت تسریع شرایط مدیریت و ساماندهی رودخانه موجب امکان مدیریت و همچنین جریان دائمی این رودخانه خواهد شد.

نظرات
  • 0 نظر