وام خرید فرش دستباف به کارمندان پرداخت می‌شود

  • 1400/06/05 09:13:11
  • 0 نظر
  • 236
  • منبع : مهر
  • کد خبر : 405576

به گزارش فبنا، به نقل از صداوسیما، فرحناز رافع با اشاره به اینکه در اسفند پارسال توافق نامه‌ای بین مرکز ملی فرش، صندوق کارآفرینی امید و یک شرکت خصوصی برای پرداخت وام به خریداران فرش دستباف امضا و قرار شد تا پایان اردیبهشت امسال اجرا شود، افزود: برای اجرای این طرح، ابتدا باید پلت فرمی طراحی می‌شد که طراحی آن طولانی شد و بعد از آن تأمین بودجه طرح و روش پرداخت مبلغ تسهیلات مشخص می‌شد که ایجاد این بسترها برای اجرای طرح سخت بود.

وی گفت: در حوزه کسب و کارهای نوین، فضای مجازی و فروش فرش دستباف به صورت سنتی، متقاضیان خرید معتقدند حتماً فرش را لمس کنند.

وی اضافه کرد: مدل اجرایی کردن و مدلی که مشاوره‌های تخصصی باید به این پلت فرم وصل شود تا یک نفر خرید کند این موارد موجب طولانی شدن طرح پرداخت تسهیلات خرید فرش دستباف شد.

رافع افزود: اما هم اکنون نشان‌های برتر تجاری (برند) خوبی در این پلت فرم طراحی شده و ما با این شعار که هر روستا یک فروشگاه مجازی است برای هر تولیدکننده یک پلت فرم طراحی کردیم و برای هنر صنعت فرش توانستیم چندین کسب و کار نو پا (استارت آپ) راه اندازی کنیم.

وی با اشاره به اینکه تأمین اعتبار 200 میلیارد تومان از طریق صندوق کارآفرینی امید انجام شد و الان آماده است، اما باید نخست به صورت آزمایشی شروع کنیم افزود: بیمارستان حضرت رسول (ص) با 12 هزار نفر کارکنان و سازمان اورژانس کشور و چند وزارتخانه مانند آموزش و پرورش به صورت آزمایشی انتخاب کرده ایم که فروش فرش دستبافت به کارکنان آن‌ها با نرخ سود 4 درصد شروع خواهد شد.

رئیس مرکز ملی فرش ایران افزود: با بانک‌های دیگر نیز وارد مذاکره شدیم و الان چندین بانک اعلام آمادگی کرده اند که احتمالاً نرخ سود تسهیلات آن‌ها 18 درصد خواهد بود.

رافع گفت: تسهیلات 50 تا 100 میلیونی برای متقاضیان سراسر کشور در نظر گرفته شده البته بانک ملت هم اعلام آمادگی کرده این تسهیلات را با سود 4 درصد پرداخت کند.

وی با اشاره به اینکه فرش دستباف یک کالای سرمایه‌ای است، افزود: فرش دستباف مانند طلا، زمین و خانه ارزش افزوده دارد.

رافع گفت: اجرای طرح پرداخت تسهیلات قرار بود همزمان با برگزاری بیست و نهمین نمایشگاه فرش دستبافت از اول تا هفتم شهریور شروع شود که این نمایشگاه به دلیل شرایط کرونا برگزار نشد و به زمان دیگری موکول شد..

وی افزود: اجرای این طرح بعد از مراحل آزمایشی حتماً برای همه کارمندان در نظر گرفته خواهد شد و تولیدکنندگان و کسب و کارهای نوپای کوچک به آن وصل می‌شوند ضمن اینکه همزمان با برگزاری بیست و نهمین نمایشگاه فرش دستباف طرح پرداخت تسهیلات خرید فرش دستباف به صورت آزمایشی شروع می‌شود.

رئیس مرکز ملی فرش ایران اضافه کرد: اگر دولت جدید از این طرح حمایت کند همه کارمندان می‌توانند از دریافت تسهیلات خرید فرش دستبافت با نرخ 4 درصد استفاده کنند در غیر این صورت با نرخ سود 18 درصد برخی از بانک‌ها هماهنگ شده پرداخت خواهند کرد.

نظرات
  • 0 نظر