سازمان راهداری:

104 هزار کامیون و 3800 اتوبوس فرسوده در جاده‌ها تردد می‌کنند

  • 1400/07/29 14:11:18
  • 0 نظر
  • 183
  • منبع : مهر
  • کد خبر : 424818

به گزارش فبنا، به نقل از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، فرامرز مداح با اشاره به آسیب‌های فعالیت ناوگان فرسوده در جاده‌ها اظهار داشت: قرار است سالانه 40 هزار دستگاه از ناوگان باری فرسوده کشور نوسازی شود. البته این امر مشروط به تولید و انجام واردات و نیز تأمین اعتبارات است.

وی با اشاره به اینکه 3 هزار دستگاه اتوبوس در کشور به سن فرسودگی رسیده است که باید نوسازی شود، گفت: برای نخستین بار، پرداخت تسهیلات از محل تبصره 18 برای بازسازی ناوگان سواری پرداخت می‌شود و در این منابع صرفاً برای اورهال و بازسازی هزینه خواهد شد.

مداح افزود: در این زمینه 20 هزار میلیارد ریال اعتبار از منابع تبصره 18 به بازسازی و اورهال ناوگان اختصاص یافته است.

قائم مقام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خاطرنشان کرد: این تسهیلات ارزان قیمت با نرخ 3 تا 4 درصد در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

وی در پاسخ به برنامه‌ها برای اجرای پروژه‌های راهسازی در محورهای روستایی گفت: مجلس شورای اسلامی در سال جاری 50 هزار میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح‌های راهسازی در محورهای روستایی کشور منظور کرده است.

قائم مقام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: امید است این اعتبار تخصیص مناسب داشته باشد تا بتوانیم به انجام پروژه‌های راهسازی در محورهای روستایی سرعت دهیم.

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافری: حمل و نقل عمومی مسافری جاده‌ای از کرونا 4 هزار میلیارد تومان آسیب دید

داریوش باقرجوان مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نیز اعلام کرد: خسارت وارد شده به صنعت حمل و نقل عمومی ناشی از شیوع کرونا 40 هزار میلیارد ریال است که امید می‌رود با بازگشت به شرایط عادی، آسیب‌های اقتصادی جبران شود.

وی اظهار داشت: شیوع کرونا سبب شده تا جابه‌جایی مسافر با ناوگان عمومی در سال جاری و پارسال نسبت به وضعیت پیش از این بیماری 50 درصد کاهش یابد.

باقرجوان افزود: در وضعیت معمول، سالانه جابه جایی 200 میلیون مسافر با ناوگان حمل و نقل عمومی پیش‌بینی شده اما با توجه به شیوع کرونا و لزوم رعایت فاصله اجتماعی در این ناوگان، این رقم محقق نشده است.

وی اظهار داشت: جابه جایی مسافر با رعایت دستورالعمل خالی بودن 50 درصد ظرفیت در حال انجام است که البته تبعات اقتصادی برای شرکت‌ها و رانندگان دارد و گلایه‌ها از لطمه کرونا و تحت شعاع قرار گرفتن صرفه اقتصادی بسیار گزارش شده است

این مقام مسئول در سازمان راهداری خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه متقاضیان دریافت خدمات از ناوگان حمل و نقل عمومی، عمدتاً بخش آسیب‌پذیر هستند، افزایش نرخ کرایه‌ها متصور نیست و هزینه‌ها باید از طریق افزایش مسافر جبران شود اما با شیوع کرونا، شمار مسافران کم شده است.

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: اکنون خدمات رسانی به مسافران با رعایت فاصله گذاری، تهویه در ناوگان و نیز رعایت سایر پروتکل‌های بهداشتی همچون استفاده از ماسک و ضدعفونی کردن در حال انجام است.

3800 اتوبوس برون شهری فرسوده داریم

وی درباره فرسودگی ناوگان مسافری گفت: اکنون سه هزار و 800 دستگاه ناوگان اتوبوسی، 18 هزار دستگاه ناوگان سواری کرایه و 14 هزار و 500 دستگاه ناوگان مینی بوس در کشور فرسوده است که باید بازسازی شود.

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: قرار است سالانه 3 هزار دستگاه سواری کرایه، 500 دستگاه اتوبوس و یک هزار دستگاه مینی بوس بازسازی شود.

نظرات
  • 0 نظر