رکوردشکنی فروش خانه در آمریکا

  • 1399/06/02 07:55:01
  • 0 نظر
  • 553
  • منبع : ایسنا
  • کد خبر : 235433

به گزارش فبنا، به نقل از سی ان بی سی، میزان فروش خانه های جدید در آمریکا  طی ماه ژوئیه نسبت به ماه قبل خود 24.7 درصد بیشتر شده که این رشد در طول تاریخ ثبت آمارهای مربوطه بی سابقه بوده است. این رقم هم چنین در مقایسه با مدت مشابه سال قبل نیز 8.7 درصد بیشتر  شده است. این افزایش محسوس تقاضا همچنین باعث رشد قیمت مسکت در بزرگ ترین اقتصاد جهان شده است. در ماه ژوئیه 1.5 میلیون واحد مسکونی برای فروش وجود داشته است.

لاورنس یان- کارشناس بازار مسکن در موسسه " ریل ترز" گفت: در مقایسه با سال قبل میزان فروش خانه ها رشد داشته و این به ویژه با توجه به کسادی ماه های قبل بازار خبر خوبی است. با توجه به اینکه شمار زیادی از افراد بیکار شده به سر کار خود بازگشته اند و بانک ها نیز وام های رهنی خوبی می دهند احتمالا تقاضا برای مسکن کماکان بالا باقی خواهد ماند.

در حال حاضر متوسط قیمت مسکن در آمریکا به 304 هزار و 100 دلار رسیده که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد 8.5 درصدی داشته است. با این حال قیمت خانه در آمریکا طی 14 سال اخیر پس از تعدیل با تورم 4.5 درصد رشد داشته است.

پیش از این نیز مرکز سرشماری آمریکا اعلام کرده بود در بازه ماه می تا ژوئن میزان فروش خانه در این کشئر در مقایسه با سه ماهه نخست سال 14 درصد بیشتر شده است که این رقم، بیشترین رشد فصلی ثبت شده معاملات مسکن آمریکا در 35 ساال اخیر بوده است.

انتظار می رود در ماه های پیش رو تا پایان سال، بخش مسکن یکی از محرکه های اصلی رشد اقتصادی در آمریکا باشد. در سه ماهه دوم امسال اقتصاد آمریکا پایین ترین رشد اقتصادی تاریخ معاصر خود را تجربه کرده بود.

نظرات
  • 0 نظر