مدیرعامل شستا در نشست شوراى مدیران روابط عمومی شرکت‌های تابعه:

در ارتباطات راهبردی به تمام وجوه «شفافیت» توجه شود

  • 1397/11/13 01:27:51
  • 0 نظر
  • 400
  • کد خبر : 0
 به گزارش فبنا، ، رضوانی فر در این نشست ضمن تبریک چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: هر سالگرد تولد فرصتی است برای تغییر و بهبود و اصولا به همین علت به انسان ها در سالگرد تولدشان تبریک گفته می شود. نوروز نیز از این جهت که تغییر فصل همراه با تغییر سال اتفاق می افتد، عید بزرگ ما ایرانیان است. جالب آنکه دعای نوروز هم مبتنی بر تغییر از حالی به حال بهتر است. «یا محول الحول و الاحوال حول حالنا الی احسن الحال».

رضوانی فر در ادامه افزود:« سالگرد تولد انقلاب در چهل سالگی آن فرصتی برای تغییر است.

تغییر در نگرش های ما، در برنامه ریزی ما و در گام برداشتن به سمت آینده روشن تر. من این چهل سالگی را به این قرینه به شما همکارانم در ادارات روابط عمومی، همه علاقمندان به انقلاب اسلامی و هموطنان عزیز تبریک می گویم.».

مدیرعامل شستا در ادامه با اشاره به پشتوانه نظریِ خط مشی برگزیده شده توسط وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای اداره این وزارت خانه به موضوع «شفافیت» به عنوان یکی از محورهای این خط مشی پرداخت و گفت:« ادارات روابط عمومی در شرکت های تابعه باید در زمان ایجاد ارتباطات راهبردی به شفافیت به عنوان یک مقوله صرفاً شکلی نگاه نکنند. باید به تمام وجوه شفافیت در اداره بنگاه های اقتصادی و تجاری شستا توجه شود.»

مدیرعامل شستا در ادامه سخنان خود در جمع مدیران روابط عمومی شرکت های تابعه به نکاتی همچون لزوم توجه به روابط عمومی درون سازمانی، همسویی و هماهنگی شرکت های تابعه در تبلیغات، توجه به همه اجزاء فعالیت در حوزه روابط عمومی، ضرورت شناخت کامل روابط عمومی ها از محصولات و فعالیت های شرکت های خود، توازن در استفاده از ابزارهای ارتباط جمعی، رعایت شئونات اخلاقی و حرفه ای در تبلیغات و ارتباطات، توجه مناسبت های ملی و مذهبی جامعه، رعایت خطوط قرمز در ارتباطات با فعالیت های رسانه های بیگانه، امیدآفرینی با توجه به شرایط عمومی، دور شدن از فضاهای سیاسی و انتخاباتی در سال آینده پرداخت.

کردونی رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این نشست به تشریح سیاست های کلی وزارتخانه در حوزه روابط عمومی و اطلاع رسانی در شرایط کنونی پرداخت و گفت: «ما در روابط عمومی سازمان های دولتی و شرکت ها باید جزو وفاداران به نظام و دولت در شرایط خاص امروز باشیم. ما در روابط عمومی های شرکت های تابعه شستا باید خود را با چهار واقعیت تطبیق بدهیم. اول فهم شرایط تحریم، دوم فهم فشارها بر دولت، سوم فهم وزیر جدید سیاست ها و اولیت های ایشان و فهم سیاست هاى مدیرعامل جدید شستا »
کردونی در ادامه افزود: «در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی ما حق نداریم با ریخت و پاش و اسراف روی اعصاب مردم راه برویم. به همین جهت استفاده از روش های کم هزینه و در عین حال جذاب و فراگیر در بزرگداشت انقلاب اهمیت دارد.باید بدانیم که دوره تریبون مرکزی در تبلیغات و ارتباطات جمعی تمام شده است. باید از ظرفیت های منطقه ای و بومی برای بزرگداشت انقلاب و انتقال سیاست ها و رویکردهای دولت و وزراتخانه استفاده کرد.»

حسن محمدی مشاورمدیرعامل و مدیرجدید روابط عمومی شستا نیز در این نشست، گفت:« ما در مجموعه روابط عمومی ها باید باور کنیم که شستا حق الناس است و بر همین اساس برای فعالیت های خود برنامه ریزی کنیم. در اداره روابط عمومی شستا تلاش خواهیم کرد با کمک شما عزیزان «شفافیت» و «پاسخگویی» را به عنوان شعارهای محوری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سرلوحه اقدامات خویش قراردهیم. ما وظیفه خود می دانیم با همدلی نگاه های منفی به شستا را از این مجموعه عظیم دور کنیم.»

محمدی در ادامه افزود: « امروز روابط عمومی های شستا باید پیشانی مقابله با تهدیدهایی نظیر تحریم ها باشند. ما روابط عمومی ها به عنوان خاکریز اول جنگ اقتصادی در یک مجموعه اقتصادی باید خطوط تبلیغات و جنگ رسانه ای طرف مقابل را شناسایی و متناسب با آن برنامه ریزی و حرکت کنیم.»

مدیر روابط عمومی شستا در ادامه افزود: «امروز طرف مقابل در تبلیغات رسانه ای از کارشناسان تحریم ایران در وزارت خزانه داری آمریکا به عنوان چریک های کت و شلوارپوش یاد می کنند. در این شرایط طرف مقابل دیگر با اسلحه به جنگ ما نیامده پس ما نیز باید با شیوه های متناسب با روش دشمن در این جنگ عمل کنیم.»

شایان ذکر است در این مراسم ضمن تقدیر از محمدعلی بنیادی مدیر سابق روابط عمومی شستا، حسن محمدی به عنوان مدیر جدید روابط عمومی به همکاران شرکت ها و هلدینگ های تابعه معرفی شد.