قیمت جهانی طلا امروز 99/02/24

  • 1399/02/24 11:59:24
  • 0 نظر
  • 901
  • منبع : تسنیم
  • کد خبر : 189464
- اخبار اقتصادی -

به گزارش فبنا، به نقل از رویترز، در حالی که انتظار می رود فدرال رزرو آمریکا بسته های کمکی بیشتری را برای حمایت از اقتصاد کرونا زده این کشور اعلام کند و در شرایطی که ارزش دلار اندکی کاهش یافته است، قیمت طلا امروز شاهد افزایش بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.06 درصد رشد به 1703 دلار و 67 سنت رسید. قیمت طلا برای تحویل در ماه ژوئن در بازار آمریکا نیز امروز با 0.09 درصد افزایش به 1708 دلار و 40 سنت رسید.

مایکل ماتوسک تحلیلگر بازار طلا در موسسه یو اس گلوباس اینوستورز گفت: «فدرال رزرو قرار است برای اولین بار شروع به خرید اوراق قرضه صندوق های ای تی اف نماید. این اقدام بسیار مهمی است و موجب تحریک بیشتر اقتصادی می شود. همه می دانند که زمانی که اقدامات محرک اقتصادی بیشتری انجام می گیرد خرید طلا افزایش می یابد.»

بانک مرکزی آمریکا روز سه شنبه خرید سهام صندوق های ای تی اف را که در اوراق قرضه سرمایه گذاری می کنند آغاز خواهد کرد. این اقدام یکی از چندین اقدامی است که فدرال رزرو اخیرا و برای تزریق نقدینگی بیشتر به اقتصاد کرونا زده آمریکا در پیش گرفته است.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز سه شنبه بار دیگر از فدرال رزرو خواست تا نرخ بهره را منفی کند. این در حالی است که چند عضو بانک مرکزی آمریکا گفته اند ضرورتی به منفی شدن نرخ بهره نمی بینند. به دنبال اعلام بسته های محرک اقتصادی از سوی بانک های مرکزی جهان قیمت طلا از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون بیش از 12 درصد رشد داشته است.

شاخص ارزش دلار در برابر سبد ارزهای رقیب امروز ابتدا به بالاترین رقم بیش از 2 هفته گذشته رسید اما بعدا شاهد افت 0.3 درصدی بود.

انتهای پیام/

نظرات
  • 0 نظر