مدیرعامل ایران خودرو مطرح کرد

راه‌اندازی خط تولید انبوه گیربکس 6 سرعته در سخت‌ترین شرایط تحریمی

  • 1399/12/09 16:31:21
  • 0 نظر
  • 340
  • منبع : ایسنا
  • کد خبر : 308419
به گزارش فبنا، فرشاد مقیمی در افتتاح خط تولید انبوه گیربکس 6 سرعته اظهار کرد: شرکت نیرومحرکه در آستانه 37 سالگی خود قرار دارد و در اسفند ماه 1398 تصمیم گرفتیم نمونه گیربکس 6 سرعته را در ایران طراحی و تولید کنیم.

وی بیان کرد: ایده اولیه تولید این محصول با توجه به دستاوردهای نیروی هوافضای سپاه شکل گرفت و طی جلسات مکرر با سردار حاجی‌زاده در نهایت به همت جوانان این گیربکس طراحی شد؛ شرکت نیرومحرکه با 53 سالن و 2300 نیروی انسانی در حال فعالیت است که با راه‌اندازی خط تولید گیربکس روزانه 2400 ست گیربکس 5 سرعته و 450 ست گیربکس 6 سرعته تولید کنیم که گیربکس 6 سرعته در راناپلاس و دناپلاس بهینه استفاده خواهد شد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو افزود: از فردا روزانه 6 خودروی رانا پلاس به گیربکس 6 سرعته مجهز خواهد شد و تا پایان سال آینده 78 هزار و 500 دستگاه از تولیدات ایران خودرو به این گیربکس مجهز خواهد شد. این گیربکس بر روی محصولات ایران خودرو نصب می‌شود تا مزیت رقابتی داشته باشد.

وی بیان کرد: بیش از 100 تأمین کننده بخش خصوصی با ایران خودرو همکاری دارند و به صورت جهادی به میدان تولید آمده‌اند و به زودی شاهد تولید انبوه گیربکس 6 سرعته خواهیم بود.

این مسئول با اشاره به اینکه در صنعت قطعه سازی قزوین پیشرو است؛ گفت: از 565 قطعه ساز خودرو 35 واحد در استان قزوین فعالیت دارند که بر این اساس 6 درصد تأمین کنندگان ما در استان قزوین مستقر هستند و 15 درصد ارزش قطعات ما را تولید می‌کنند.

وی بیان کرد: هدف نهایی ما تولید گیربکس اتوماتیک DCT است، تا به امروز گیربکس‌ها از مبدأ کشورهای انگلیس و فرانسه وارد می‌شد اما امروز شاهد طراحی و ساخت گیربکس داخلی هستیم و با این روند در آینده نزدیک گیربکس 5 سرعته را با گیربکس 6 سرعته جایگزین خواهیم کرد.

مدیرعامل ایران خودرو خاطرنشان کرد: برای سال آینده 2 برنامه در دستور کار داریم؛ نخست اینکه گیربکس AT6 سرعته را 30 درصد داخلی سازی کنیم و در گام بعدی گیربکس AMT را به تولید انبوه برسانیم.

وی در پایان تصریح کرد: این پروژه در سخت‌ترین شرایط تحریمی به ثمر رسید و میانگین سنی جوانان فعال در آن 32 سال است. کاهش 2 تا 2.5 درصدی مصرف سوخت، کاهش 20 درصدی دور موتور، کاهش صدا، کاهش اصطکاک از مزایای گیربکس 6 سرعته است.

مقیمی بیان کرد: با اجرای این پروژه حدود 87 میلیون یورو صرفه‌جویی ارزی می‌شود و علاوه بر آن قابلیت نصب بر روی اکثر خودروها را داراست و در عین حال نیز علاوه بر توسعه بومی‌سازی و بهره‌گیری از شرکت‌های دانش‌بنیان موجب اشتغال 150 نفر شده است.

وی افزود: مرکز نوآوری گیربکس در کنار شرکت صنعتی نیرومحرکه راه‌اندازی شده و شرکت‌های دانش‌بنیان در آن مستقر هستند و برای ادامه مسیر از مسئولین چند انتظار داریم که ازجمله آن‌ها می‌توان به تأمین منابع مورد نیاز برای سرمایه در گردش، استفاده از پتانسیل موجود در سطح ملی و ارائه تسهیلات بانکی برای راه‌اندازی پروژه گیربکس اتوماتیک DCT اشاره کرد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در ادامه با اشاره به شعار سال گفت: در خصوص جهش تولید در گروه ایران خودرو به افزایش تولید بسنده نکرده و علاوه بر افزایش 30 تا 40 درصدی تولید، جهش تولید را در پروژه‌های خلاقانه مانند تولید گیربکس پیش بردیم.

وی تصریح کرد: طبق تعهد به وزارت صکت برای به صفر رساندن خودروهای تحویل داده نشده به مردم، تعداد تعهدات عمل نشده را به 17000 دستگاه خودرو رساندیم که تا پایان سال حداکثر با 6000 دستگاه خودرو به سال 1400 خواهیم رفت و در سال 1400 تعهدات خود را به صفر می‌رسانیم.

نظرات
  • 0 نظر