سه سال پس از سقوط هواپیمای تهران-یاسوج

پروژه های ارتقای ایمنی فرودگاه یاسوج بهره برداری شد

  • 1399/06/13 16:28:10
  • 0 نظر
  • 264
  • منبع : ایسنا
  • کد خبر : 237463

به گزارش فبنا، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی به همراه سیاوش امیرمکری، رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور، حسین کلانتری استاندار کهکیلویه و بویراحمد و نمایندگان مجلس شورای اسلامی به همراه هیات همراه، پروژه توسعه و بهسازی سطوح پروازی، تکمیل روشنایی باند، بهسازی ترمینال، تکمیل ساختمان‌ها و ارتقای زیرساخت‌های ایمنی و عملیاتی فرودگاه یاسوج را افتتاح کرد.

وزیر راه و شهرسازی طی این مراسم، مزایای افتتاح این پروژه‌های فرودگاهی را در افزایش رضایتمندی مسافران و کیفیت مطلوب‌تر خدمات به ایرلاین‌ها برشمرد و به همراه هیات همراه از بخش‌های دیگر فرودگاه بازدید کرد.  

اعتبار هزینه شده برای پروژه‌های توسعه و بهسازی سطوح پروازی و روشنایی باند 300 میلیارد ریال بوده است که با اجرای آن طول باند فرودگاه از 2600 به 3200 متر و PCN باند از 26 به 46 افزایش پیدا کرده و برای ارتقای ایمنی سطوح پروازی فرودگاه دره عمیق ابتدای باند 13 به عمق 27 متر با 173 هزار کامیون مصالح پر شده است.

همچنین با بهره‌برداری رسمی از این پروژه‌ها، cat فرودگاه یاسوج از 3C به 4C ارتقا یافته و با افتتاح رسمی طرح توسعه باند فرودگاه شرایط برای نشست و برخاست هواپیماها تا رده بدنه متوسط از جمله تایپ ایرباس 320 و فوکر 100 فراهم شده است.

لازم به ذکر است که هزینه اجرای پروژه‌های بهسازی ترمینال، ساختمان‌های فرودگاه و ارتقای زیرساخت‌ها 150 میلیارد ریال اعلام شده است.

به گزارش فبنا، در سال 1396 هواپیمای تهران-یاسوج در حال کاهش ارتفاع برای فرود آمدن در فرودگگاه یاسوج دچار سانحه شد و سقوط کرد. پس از آن سانحه فرودگله یاسوج مدتی تعطیل بود.

نظرات
  • 0 نظر