رییس کمیسیون اقتصادی مجلس:

سالانه یک میلیون واحد مسکونی در کشور نیاز است

  • 1399/06/13 16:28:08
  • 0 نظر
  • 317
  • منبع : ایسنا
  • کد خبر : 237464
به گزارش فبنا، "محمدرضا پورابراهیمی" صبح امروز 13 شهریورماه در مراسم افتتاح طرح های تعاونی استان کرمان و تجلیل از تعاونی های برتر استان اظهار کرد: ظرفیت تولید بخش مسکن در کشور نسبت به نیاز بسیار پایین است و عملکرد استان کرمان در این بخش از متوسط کشور پایین تر است.

وی افزود: براساس نیاز و سرانه جمعیت، خیلی بیش از این باید در بخش مسکن سرمایه گذاری می کردیم اما متاسفانه وقفه زیادی افتاده است.

پورابراهیمی تصریح کرد: سالانه یک میلیون واحد مسکونی در کشور نیاز است تا پاسخگوی تقاضا باشد در حالی که تولید در این بخش سالانه از 300 تا 400 هزار واحد بالاتر نبوده و امسال که اوج کار است شاید به 450 هزار واحد برسد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس بیان کرد: اگر 450 هزار واحد مسکن در سال جاری تحویل شود به همین میزان برای پوشش تقاضای یک سال نیاز است و انباشته تقاضا از قبل را باید حساب کرد لذا باید حرکت جهادی در حوزه مسکن صورت بگیرد.

وی اظهار کرد: در زمینه توسعه تعاونی های مسکن طرح اقدام ملی در کرمان با محدودیت زمین و زیرساخت ها مواجه هستیم که باید برای آن راهکار پیدا کرد.

پورابراهیمی تصریح کرد: برای رفع این نیاز باید زیرساخت ها در نظر گرفته شود و متاسفانه مرکز استان نسبت به جاهای دیگر محدودیت های بیشتری دارد.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه مواردی که نیاز به تصمیم ملی دارد، پیگیری می کنیم، گفت: آب چالش توسعه بخش مسکن در کرمان است و تامین آب برای واحدهای مسکونی با مشکل مواجه است.

وی با اشاره به اینکه بخش زیادی از منابع آبی را از طریق انتقال آب می توان تامین کرد، افزود: 94 درصد از کل مصرف آب استان کرمان در بخش کشاورزی است و کل مصرف صنعت و شرب شش درصد است و باید حتما برای آب کشاورزی تصمیم جدی گرفته شود.

پورابراهیمی اظهار کرد: 80 درصد از آبیاری در بخش کشاورزی غرقابی است و دو سوم آب در بخش کشاورزی پرت می شود.

وی تصریح کرد: کار خط دوم انتقال آب از خلیج فارس آغاز شده و خط سوم نیز دنبال می شود که بخشی از تخصیص آب این پروژه برای شرب شهر کرمان است.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد: اخیرا در کمیسیون اقتصادی قانون مالیات بر خانه های خالی را تصویب کردیم که عرضه بخش مسکن افزایش می یابد تا قیمت ها کاهش پیدا کند.

وی اظهار کرد: یکشنبه هفته آینده در صحن مجلس اصلاحیه شورای نگهبان را انجام می دهیم و این قانون اثرگذار خواهد بود.

پورابراهیمی تصریح کرد: به زودی طرحی با عنوان تامین مالی در بخش مسکن را همراه با موضوعات مالیاتی، معافیت ها و ساخت و ساز را با کمیسیون عمران در مجلس ارائه خواهیم کرد.

نظرات
  • 0 نظر