نگاهی به آخرین وضعیت و عملکرد صندوق قابل معامله اعتماد آفرین پارسیان

کسب بازدهی زیر 1 درصدی در ماه گذشته!

  • 1399/03/23 21:30:18
  • 0 نظر
  • 812
  • منبع : بورس نیوز
  • کد خبر : 207324
کسب بازدهی زیر 1 درصدی در ماه گذشته!
 
نوع صندوق: درآمد ثابت
مدیر صندوق: تامین سرمایه لوتوس پارسیان
 
 
ارقام به میلیون ریال
کسب بازدهی زیر 1 درصدی در ماه گذشته!

همان گونه که در جدول بالا نیز مشاهده می‌گردد، این صندوق در هفته گذشته با خروج بیش از 100 میلیارد ریال از منابع سرمایه گذاری شده مواجه شده است و به این ترتیب و با احتساب بازدهی محقق شده در هفته گذشته ارزش خالص دارایی‌های این صندوق به 15 هزار و 35 میلیارد ریال رسیده است.

میزان بازدهی کسب شده صندوق در بازه‌های زمانی مختلف و تا تاریخ 20 خرداد ماه سال جاری به شرح جدول زیر است. بازدهی ماه قبل این صندوق کمتر از یک درصد بوده است و بازدهی سالیانه آن نیز کمتر از 22 درصد بوده است.

کسب بازدهی زیر 1 درصدی در ماه گذشته!

ترکیب دارایی‌های صندوق بر اساس آخرین اطلاعات مندرج در وب سایت این صندوق شامل 38.7 درصد سپرده‌های بانکی، 38.1 درصد اوراق بدهی و 23.1 درصد نیز سایر دارایی‌ها است. نکته قابل توجه در این صندوق این است که هیچ گونه سرمایه گذاری در سهام شرکت‌ها بر اساس اطلاعات مندرج در وب سایت صندوق صورت نگرفته است.

بخش مهمی از اوراق بدهی مربوط به خرید اوراق سلف نفت خام به مبلغ 3.480 میلیارد ریال و معادل 23.2 درصد از کل دارایی‌های صندوق بوده است. این اوراق در تاریخ 20 خرداد ماه سال جاری سررسید شده است و مدیران صندوق می‌بایست نسبت به سرمایه گذاری منابع حاصل از دریافت وجوه اوراق سلف نفت خام اقدام نمایند.
اوراق اجاره اعتماد مبین لوتوس پارسیان و اوراق مشارکت دولتی شرایط خاص نیز از دیگر اوراق بدهی تحت سرمایه گذاری این صندوق می‌باشند.
سپرده‌های بانکی این صندوق نیز عمدتا در بانک‌های مسکن، پارسیان، رفاه و کشاورزی سرمایه گذاری شده است.
نظرات
  • 0 نظر