پیش بینی موسسه فیچ از نفت 45 دلاری در سال 2021

  • 1399/09/16 09:26:19
  • 0 نظر
  • 338
  • منبع : تسنیم
  • کد خبر : 275537
- اخبار اقتصادی -

 به گزارش فبنا، به نقل از اویل پرایس، موسسه اعتبارسنجی فیچ  به دنبال تصمیم ائتلاف اوپک پلاس برای افزایش 500 هزار بشکه‌ای تولید نفت از ژانویه 2021،اعلام کرد انتظار دارد متوسط قیمت نفت خام در سال آینده میلادی  45 دلار در هر بشکه باشد.

 آخرین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید.

دمیتری مارینچنکو، مدیرعامل این موسسه گفت:« ما پیش‌بینی می‌کنیم تقاضا حداقل تا نیمه دوم سال آینده میلادی در همین سطح پایین باقی بماند چون پیشرفته ساخت واکسن کرونا احتمالاً چندان سریع نخواهد بود».

 خبر ساخت واکسن کرونا قیمت نفت را در آخرین روزهای ماه گذشته افزایش داد و این واقعیت که ائتلاف اوپک پلاس به یک توافق در مورد اقدامات بعدی جهت ادامه کاهش تولید رسیده است، کمک کرد قیمت نفت در این هفته هم در همان سطح بالا باقی بماند.

ولی این شرایط به زودی تغییر می‌کند چون چالش‌ها در مورد توزیع واکسن کرونا و واقعیت افزایش تولید اوپک پلاس در سال آینده بر قیمت نفت تاثیر می‌گذارد. تولید نفت لیبی هم که از قرارداد اوپک‌پلاس معاف شده همچنان رو به افزایش است.

توقف تولید نفت دانمارک تا 2050
فروش سهام شرکت توتال فرانسه در میدان نفتی کردستان عراق

مارینچنکو گفت به نظر نمی‌رسد واکسن کرونا تاثیر چندانی بر قیمت نفت داشته باشد و در دسترس قرار گرفتن آن نمی‌تواند تقاضای نفت را به سرعت افزایش دهد.

 شرکت داروسازی فایزر در اوایل همین هفته اعلام کرد به خاطر مشکلات زنجیره عرضه تنها نیمی از واکسن هایی را که برای سال جاری میلادی برنامه ریزی کرده بود، توزیع خواهد کرد.

 مدیرعامل فیچ تاکید کرد با توجه به تقاضای ضعیف و تلاش اوپک برای مدیریت عرضه جهت جلوگیری از تولید تولید بیش از اندازه نفت یا به وجود آمدن کسری در بازار، انتظار داریم قیمت نفت در سال آینده میلادی حدود 45 دلار در هر بشکه باشد.

 انتهای پیام/122

نظرات
  • 0 نظر