مدیرعامل شرکت توانیر:

مصرف برق ماینرها اثر تعیین کننده‌ای در مصرف انرژی ندارد

  • 1399/10/30 22:21:13
  • 0 نظر
  • 292
  • منبع : مهر
  • کد خبر : 301382

به گزارش فبنا، به نقل از صدا و سیما، محمدحسن متولی زاده در آئین سی هفتمین هفته پویش هر هفته الف _ ب _ ایران، گفت: از هفته گذشته با بسیج یک هزار و 600 گروه عملیاتی با بیش از 5 هزار نیرو، اقدام به جمع‌آوری این مراکز شد. با جمع‌آوری این ماینرها، بیش از 100 مگاوات صرفه جویی در مصرف برق انجام شد.

وی به فعالیت ماینرها در کشور اشاره کرد و ادامه داد: اگرچه مصرف این ماینرها اثر تعیین کننده‌ای در مصرف انرژی ندارد، اما برخورد با ماینرهای غیر مجاز جدی‌تر پیگیری می‌شود. حدود 200 مرکز قانونی استخراج رمز ارز در کشور فعالیت دارند که با هماهنگی انجام شده، مصرف برق خود را قطع کردند تا این روزها به راحتی سپری شود. تعدادی از مراکز غیر مجاز استخراج رمز ارز وجود دارند که با وجود زیاد نبودن تعداد آنها، اما به علت پراکندگی، امکان برخورد با آن‌ها سخت‌تر است.

مدیرعامل توانیر از مردم خواست برای شناسایی این مراکز همکاری کنند و برای این همکاری پاداشی نیز در نظر گرفته شده است.

متولی زاده اظهار داشت: از مجموع طرح‌های امسال پویش هر هفته الف _ ب _ ایران، بخشی از پروژه‌های ساخت و سازی و سازوکاری به عهده شرکت توانیر بود که تا کنون 95 درصد از آن‌ها افتتاح شده است.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توانیر با اشاره به تعهد این شرکت برای احداث نیروگاه‌های تولید پراکنده برق افزود: خوشبختانه تاکنون 100 درصد تعهدات توانیر برای احداث نیروگاه‌های تولید پراکنده در قالب پویش عملی شده است.

وی با اشاره به خاموشی اعمال شده در سطح کشور، گفت: زندگی امروز مردم وابستگی شدیدی به برق دارد و برای همین است که خاموشی‌های انجام شده با واکنش افکار عمومی مواجه شد، در حالی که تنها 1.5 درصد از شبکه توزیع کشور با این خاموشی‌ها مواجه شده بود. برخلاف محدودیت‌های نقدینگی که از سوی سازمان برنامه و بودجه برای صنعت برق اعمال شد، خوشبختانه عملکرد این صنعت مثبت ارزیابی می‌شود.

این مقام مسئول بر لزوم صرفه جویی در مصرف برق تاکید کرد و توضیح داد: اقدامات فراوانی برای صرفه جویی در صنعت برق از جمله پویش همدلی، اصلاح روشنایی معابر و کاهش مصرف ادارات دولتی مد نظر است که امیدواریم با کمک مردم، موفق به تأمین پایدار برق شویم.

متولی‌زاده با اشاره به تأثیر اصلاح روشنایی معابر افزود: هر پایه روشنایی معابر، معادل یک واحد مسکونی برق مصرف می‌کند و این طرح تاکنون زمینه کاهش 72 هزار مگاوات ساعت انرژی را به همراه داشته است. اجرای طرح اصلاح و تعدیل روشنایی معابر تاکنون تعدیل 730 هزار چراغ را به همراه داشته که صرفه جویی 200 مگاواتی در مصرف برق را ایجاد کرده است.

نظرات
  • 0 نظر