نظارت‌ بر بازار و واحدهای صنفی دوبرابر شد

  • 1398/08/28 07:13:17
  • 0 نظر
  • 303
  • منبع : ایسنا
  • کد خبر : 99892
به گزارش فبنا، عزیزالله افضلی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه در پی اصلاح قیمت بنزین، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران مکلف شده گشت‌های بازرسی را تشدید کند، اظهار کرد: مقرر شده سازمان صمت با همکاری سازمان تعزیرات حکومتی، پلیس امنیت اقتصادی، بازرسی اتاق اصناف تهران و دستگاه‌های مرتبط دیگر از واحدهای صنفی بازرسی کند.

وی از بازرسی 3278 واحد از روز شنبه تا روز گذشته (دوشنبه) خبر داد و گفت: در این بازرسی‌ها 412 پرونده برای اصناف متخلف تشکیل شده که مهم‌ترین تخلفات شامل گران‌فروشی، عدم درج قیمت و عدم صدور فاکتور بوده است. همچنین براساس مصوبات ستاد تنظیم بازار استان تهران، مقرر شده که اینگونه پرونده‌ها خارج از نوبت مورد رسیدگی شود.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت استان تهران برآورد ارزش ریالی پرونده تخلفات استان تهران در سه روز گذشته را هشت میلیارد و 37 هزار و 408 ریال اعلام کرد.

به گفته افضلی در مقایسه با آمار ماه‌های گذشته، تغییرات محسوسی در قیمت کالاها دیده نشده است.

وی افزود: علی‌رغم دو برابر شدن بازرسی‌ها و استفاده از پتانسیل‌های بخش بازرسی برای رصد تغییرات بازار و برخورد با سودجویان، هیچ روند افزایش قیمتی در بازار مشاهده نشده است. بازار سیر معمولی خود را طی می‌کند و موارد تخلفات گزارش شده همچون روزهای گذشته بوده است.

وی افزود: در گشت مشترک دو روز اخیر نیز شاهد روند کاهشی در قیمت مواد پروتئینی بودیم؛ به‌طوری‌که قیمت هر کیلو گوشت قرمز نسبت به هفته گذشته حدود 1500 تومان کاهش داشته و گوشت مرغ نیز در میدان بهمن به قیمت 10 هزار و 500 تومان که زیر قیمت مصوب است، عرضه می‌شد.

به گزارش فبنا، از 24 آبان ماه قیمت هر لیتر بنزین سهمیه‌ای 1500 تومان و نرخ هر لیتر بنزین آزاد 3000 تومان تعیین شد.

نظرات
  • 0 نظر