عضو شورای‌ عالی بورس در گفت‌وگو با بورس‌نیوز پیشنهاد کرد:

احراز هویت مشتریان از طریق بانک‌ها یا دفاتر پیشخوان!

  • 1399/01/30 11:53:25
  • 0 نظر
  • 369
  • منبع : بورس نیوز
  • کد خبر : 181955

تغییر فرآیند در احراز هویت مشتریان از طریق بانک ها

شاهین چراغی عضو شورای عالی بورس در گفت‌وگو با بورس نیوز بیان کرد: با توجه به اینکه نظام بانکی ما به مراتب دارای ساختار منسجم‌تر و منظمی‌تری نسبت به دفاتر پیشخوان دولت است و بانک‌ها عملیات پولشویی را با مصوبات اخیر بانک مرکزی به در گشایش حساب برای مشتریان با دقت بیشتری از دفاتر پیشخوان دولت انجام می‌دهند، به نظر میرسد، عملیات احراز هویت مشتریان در زمان گشایش حساب می‌تواند برای مشتریان ورود به بورس کفایت لازم را داشته باشد.

وی افزود: علاوه بر اینکه امروزه در تمام بانک‌ها و‌موسسات مالی دنیا احراز هویت مشتریان از طریق نرم افزار‌ها و اپلیکشین‌های مختلف صورت میپذیرد که حتی نیاز به حضور فیزیکی مشتریان نیست. متاسفانه در روز‌های اخیر با توجه به استقبال مردم برای گرفتن کد‌های معاملاتی و احراز هویت توسط متقاضیان ورود به بورس، بعضا دفاتر پیشخوان، بیش از تعرفه مقرر از مشتریان مبالغی را دریافت نموده و این امر موجب اعتراضات و ما نارضایتی مردم را فراهم کرده است.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: با توجه بر اساس قوانین و‌مقررات پولشویی، مشتریان کارگزاری باید دارای حساب بانکی به نام خود برای خرید سهام نزد یکی از بانک‌ها باشند، به نظر میرسد احراز هویت مشتری در زمان افتتاح حساب از طریق بانک‌ها کفایت احراز هویت را برای برای کارگزاران می‌کند. به طوری که از دقت و صحت بیشتری برای کارگزاران نیز برخوردار است، با توجه به استقبال مردم به نظر میرسد سازمان بورس باید با مراجع ذیصلاح قانونی بستر لازم را برای احراز هویت مشتریان را از سایر روش‌ها نیز فراهم کند.

نظرات
  • 0 نظر