حمله به نفتکش ایران اقدامی مذبوحانه بود

  • 1398/07/21 07:40:51
  • 0 نظر
  • 305
  • منبع : تسنیم
  • کد خبر : 89997
- اخبار اقتصادی -

به گزارش فبنا، اسدالله قره خانی در مورد هدف قرار گرفتن نفتکش ایرانی «سابیتی» در دریای سرخ اظهار کرد: در روز جمعه حدود ساعت پنج و نیم صبح به بدنه نفتکش ایرانی در دو نوبت شی ای خارجی اصابت می کند و این موضوع باعث ایجاد مشکلاتی برای این نفتکش می شود.

این نماینده مجلس ادامه داد: در اثر اصابت این شیء خارجی یک آلودگی نفتی به صورت مختصر ایجاد می شود و با توجه به مهارت کاپیتان کشتی پس از مدتی نفتکش در حالت تعادل قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه پس از رفع مشکل، کشتی در جهت مسیر مبدا تغییر جهت می دهد، افزود: این کشتی در حال حرکت به سمت بندرعباس است تا مشکل وارد شده را برطرف کند و احتمالا 7الی 8 روز دیگر به مبدا خود یعنی به بندرعباس می رسد.

قره خانی با بیان اینکه خوشبختانه در اثر این حادثه برای کارکنان کشتی مشکلی پیش نیامده است، خاطرنشان کرد: کارشناسان نظامی و امنیتی در حال بررسی هستند که این حمله از چه مسیری بوده و توسط چه کسانی صورت گرفته است و هنوز گزارشی رسمی در این زمینه اعلام نشده است.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس با تاکید بر اینکه منطقه خلیج فارس در وضعیت بحرانی قرار دارد، ادامه داد: در حال حاضر شاهد دخالت کشورهای فرامنطقه‌ای از جمله آمریکا در امور خاورمیانه هستیم این در حالی است که کشورهایی همچون ایران بارها اعلام کرده اند که باید امنیت در این منطقه از طریق همکاری کشورهای منطقه ایجاد شود.

قره خانی  افزود : حادثه رخ داده برای نفتکش ایرانی ،حادثه بزرگی نبوده و یک حادثه مذبوحانه بوده و قطعاً این گونه اقدامات تاثیری منفی بر اراده ملت ایران در دفاع از منافع خو نخواهد گذاشت بلکه باعث می شود مردم ایران با صلابت بیشتری از منافع ملی خود در برابر تهدیدات احتمالی دفاع کند.

نفتکش سابیتی 10 روز دیگر به ایران می‌رسد
نفتکش حادثه دیده ایرانی به سمت آب های خلیج فارس راه افتاد
نخستین تصاویر از نفتکش ایرانی پس از حادثه اخیر
واکنش سخنگوی وزارت خارجه درباره حمله به نفتکش ایرانی در دریای سرخ
بروز حریق در نفتکش ایرانی تکذیب شد
انفجار در بدنه نفتکش ایرانی در دریای سرخ/ احتمال اصابت موشک

انتهای پیام/

نظرات
  • 0 نظر