دامپزشکی هشدار داد:

شیوع مجدد برخی بیماری‌ها در حیوانات خانگی

  • 1398/04/12 07:44:51
  • 0 نظر
  • 363
  • منبع : مهر
  • کد خبر : 34265

به گزارش فبنا، به نقل از سازمان نظام دامپزشکی استان تهران، رامین سلامتی در دیدار با الهام فخاری، عضو شورا و رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران، گفت: عواقب اجتماعی برخی برخوردها با حیوانات خانگی و خطر بیماری‌های مشترک بین انسان و دام، به تدریج جامعه را با این واقعیت روبرو کرد که باید بیش از گذشته، به خدمات بهداشتی که توسط همکاران دامپزشک به جامعه ارائه می‌شود، اهمیت داد.

وی با تاکید بر این موضوع که استان تهران، با بیش از 6 هزار دامپزشک نزدیک به 19 درصد جمعیت دامپزشک کشور را در بر دارد، به تعداد بالای حیوانات خانگی در تهران اشاره کرد و گفت: به تازگی خبری از وجود بیماری هاری در بین چند حیوان خانگی شنیده شده و این در حالی است که قبل از این، بیماری هاری به طور کامل در استان ریشه کن شده بود.

وی وجود تحریم‌ها، نبود واکسن و عدم استفاده مناسب از امکانات بهداشتی را دلیل اصلی این مشکل دانست و گفت: امیدواریم با تغییراتی که در ساختار شورای شهر و شهرداری به‌وجود آمده، بتوانیم بیش از گذشته همکاری‌های لازم در این زمینه را داشته باشیم.

رئیس نظام دامپزشکی استان تهران، همچنین به پاره‌ای از مشکلات موجود در بدنه شهرداری‌ها اشاره کرد و گفت: در بحث احداث کلینیک‌های دامپزشکی مشکلاتی با شهرداری‌ها به وجود آمده است که علی رغم اجازه رسمی احداث کلینیک‌های حرفه پزشکی در مجتمع‌های مسکونی، اما متأسفانه بارها شاهد برخوردهای سلیقه‌ای شهرداری‌های منطقه در این زمینه شده ایم.

سلامتی همچنین تاکید کرد: 100 تا 300 هزار پِت در استان تهران داریم که این حجم، غیرقابل انکار است و نیاز به همکاری شهرداری احساس می‌شود.

رئیس نظام دامپزشکی استان تهران، همچنین از طرحی در کمیته حیوانات خانگی نام برد و در توضیح بیشتر گفت: با اجرای این طرح در کمیته حیوانات خانگی و حمایت و همکاری نظام دامپزشکی قصد داریم روی سابقه حیوانات خانگی و همچنین روند خرید و فروش آنها و مشکلاتی که در این زنجیره به‌وجود می‌آید کار و پایش های لازم انجام شود.

نظرات
  • 0 نظر