قیمت جهانی طلا امروز 1400/02/21

  • 1400/02/21 10:42:36
  • 0 نظر
  • 412
  • منبع : تسنیم
  • کد خبر : 349214
- اخبار اقتصادی -

به گزارش فبنا، به نقل از رویترز، در حالی که سوددهی اوراق قرضه دولت آمریکا اندکی کاهش داشته و ارزش دلار به صورت جزئی تقویت شده است و سرمایه گذاران در انتظار آمارهای تورم آمریکا هستند که اواخر این هفته منتشر خواهد شد، قیمت طلا امروز نوسان محدودی را شاهد بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.05 درصد رشد به 1836 دلار و 92 سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه ژوئن با 0.04 درصد کاهش به 1836 دلار و 80 سنت رسید.

شاخص ارزش دلار امروز شاهد 0.1 درصد افزایش بود و موجب گرانتر شدن طلا برای خریدارانی شد که از ارزهای غیردلاری استفاده می کنند.

پس از آنکه آمارهای اشتغال آمریکا در ماه آوریل نشان داد که رشد فرصت های شغلی کندتر از حد انتظار بوده است، ارزش دلار آمریکا دیروز به پایین ترین رقم بیش از 2 ماه گذشته رسیده بود.

سوددهی اوراق قرضه ده ساله دولت آمریکا امروز به زیر 1.6 درصد رسید. کاهش سوددهی اوراق قرضه هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازارهایی همچون بازار طلا را کاهش می دهد.

در حالی که شیوع کرونا موجب آسیب دیدن بخش خدمات ژاپن شده است، سیاست گذاران بانک مرکزی این کشور نسبت به وضعیت نامشخص ترمیم اقتصادی این کشور هشدار داده اند.

فعالان بازار در انتظار انتشار آمارهای قیمت های مصرف کننده در آمریکا در روز چهارشنبه هستند تا میزان فشار تورمی و سیاست پولی آینده فدرال رزرو را مورد بررسی قرار دهند.

رئیس فدرال رزرو شیکاگو گفته مقامات فدرال رزرو می خواهند نرخ تورم بالاتر برود، سطح دستمزدها افزایش یابد و چند ماه پیاپی تعداد فرصت های شغلی جدید به حدود یک میلیون شغل برسد تا بتوانند در مورد انقباضی کردن سیاست پولی تصمیم بگیرند.

انتهای پیام/

نظرات
  • 0 نظر