قیمت جهانی طلا امروز 1400/02/07

  • 1400/02/07 12:38:48
  • 0 نظر
  • 429
  • منبع : تسنیم
  • کد خبر : 347018
- اخبار اقتصادی -

به گزارش فبنا، به نقل از رویترز، در حالی که تقویت دلار سبب کاهش جذابیت سرمایه گذاری در بازار طلا شده و بازارها به دنبال سرنخ هایی از نشست سیاست گذاری فدرال رزرو هستند، قیمت طلا امروز اندکی کاهش داشت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.03 درصد کاهش به 1780 دلار و 88 سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه ژوئن با 0.07 درصد رشد به 1781 دلار و 30 سنت رسید.

ایلیا اسپیواک تحلیلگر موسسه دیلی اف ایکس در این باره گفت: «ما شاهد بهبود نسبی ارزش دلار و سوددهی اوراق قرضه دولت آمریکا هستیم و به نظر می رسد که این مسئله در حال حاضر عامل اصلی تحولات بازار طلاست.»

شاخص ارزش دلار در برابر سبد ارزهای رقیب امروز اندکی افزایش داشت و سبب گرانتر شدن طلا براین خریدارانی شد که از ارزهای غیردلاری استفاده می کنند. در عین حال میزان سوددهی اوراق قرضه ده ساله دولت آمریکا در نزدیکی 1.570 درصد باقی ماند.

فعالان بازار اکنون منتظر پایان نشست دو روزه فدرال رزرو در روز چهارشنبه هستند. هرچند انتظار نمی رود تغییر سیاست عمده ای رخ دهد اما سرمایه گذاران به دقت چشم اندازی را که رئیس بانک مرکزی آمریکا برای اقتصاد این کشور در ماه های پیش رو ترسیم خواهد کرد دنبال می کنند.

در همین حال بانک مرکزی ژاپن سیاست پولی خود را ثابت حفظ کرده در حالی که محدودیت های جدید اعمال شده برای مقابله با کرونا بر چشم انداز اقتصادی این کشور که وضعیتی شکننده را تجربه می کند سایه افکنده است.

در هند دولت از ارتش خواسته که به مهار موج شیوع ویروس کرونا کمک کند و کشورهای مختلف متعهد شده اند کمک های پزشکی برای مقابله با وضعیت اضطراری بیمارستان های این کشور ارسال نمایند.

انتهای پیام/

نظرات
  • 0 نظر