در گفتگو با مهر مطرح شد؛

کدام محورهای استان تهران برفی است/توصیه های راهداری

  • 1400/11/07 14:49:51
  • 0 نظر
  • 198
  • منبع : مهر
  • کد خبر : 471493

حیدر نوروزی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن تشریح وضعیت جوی در محورهای مواصلاتی استان تهران اظهار داشت: بارش برف در محورهای کوهستانی استان تهران از بامداد پنجشنبه آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.

وی افزود: بر این اساس در حال حاضر محورهای فیروزکوه، دماوند، هراز، گردنه مبارک آباد، بشم، امامزاده هاشم (ع)، گدوک، آبسرد، شمیرانات و نعلبندان برفی است و در دیگر محورهای مواصلاتی استان تهران نیز شاهد بارش باران هستیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران گفت: علیرغم این بارش‌ها اما با تلاش عوامل راهداری استان تهران، در حال حاضر تمام محورهای مواصلاتی باز است.

وی افزود: 500 نفر از عوامل راهداری در 12 اداره راهداری در شهرستان‌های استان و 28 راهدارخانه در محورهای مواصلاتی استان تهران در حال آماده باش هستند و 240 ماشین راهداری در طول محورهای مواصلاتی در حال خدمات رسانی به هموطنان است.

نوروزی سامانه 141 سازمان راهداری و سامانه 77909080 اداره کل راهداری استان تهران را آماده پاسخگویی 24 ساعته به هموطنان برای وضعیت جوی در محورهای مواصلاتی استان تهران دانست و گفت: عزیزان قبل از ورود به محورهای مواصلاتی از وضعیت محورها با خبر شوند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران وضعیت تردد در تمام محورهای مواصلاتی استان را روان خواند و از هموطنان خواست، از سفرهای غیر ضروری در وضعیت جوی کنونی پرهیز کنند و افزود: در صورت لزوم سفر در محورهای مواصلاتی شرق و شمال استان تهرانباید خودرو به زنجیر چرخ و وسایل گرمایشی مجهز باشد.

وی گفت: وضعیت بارش برف در سه گردنه گدوک در محور فیروزکوه، گردنه امامزده هاشم (ع) در محور هراز و گردنه بشم در محور فیروزکوه- سمنان شدید است و در صورتی که هموطنان قصد عبور از این محور را دارند، حتماً از پر بودن مخزن بنزین و سالم بودن فنی خودرو خود مطمئن شوند و وسایل گرمایشی به همراه داشته باشند.

نوروزی گفت: عزیزان در محورهای مواصلاتی به توصیه‌های عوامل راهداری و پلیس راهور عمل کنند و همچنین در محورهای دارای بارش سنگین برف حتماً پشت خودروهای راهداری حرکت کنند، تا این خودروها جاده را باز کرده و بتوانند تردد کنند، حرکت جلوتر از خودروهای راهداری احتمال وقوع حادثه، ماندن در مسیر و انسداد محورهای مواصلاتی را افزایش می‌دهد.

نظرات
  • 0 نظر