کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد:

سود بازار از مصوبه جدید پیش گشایش

  • 1399/09/16 17:14:10
  • 0 نظر
  • 722
  • منبع : سنا
  • کد خبر : 275709

به گزارش پایگاه خبری بازارسرمایه (سنا) و به نقل از بورس نیوز، مهدی افضلیان درباره مصوبه جدید درباره پیش گشایش اظهار کرد: زمان زیادی برای پیش گشایش اختصاص داده شده بود که در حال حاضر به 15 دقیقه کاهش یافته و در 5 دقیقه آخر حذف سفارش را ممنوع کردند که حرکت مناسبی است.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: زمانی که درباره پیش گشایش صحبت می‌شود یعنی سرمایه گذاران قرار است یک هیجانات به سهامی وارد کنند اگر قرار باشد هیجان منفی باشد با قرار دادن صف فروش مصنوعی و اگر قرار باشد هیجان مثبت باشد با صف خرید مصنوعی این هیجانات را اعمال می‌کنند.

وی گفت: مصوبه جدید دست بسیاری از سرمایه گذاران را باز می‌کند تا رفتار صحیح‌تر بازیگران را بر روی یک سهم تشخیص دهند.

افضلیان بیان کرد: با این مصوبه هیجان کاذب و اوردرهای ترس از بازار حذف خواهد شد و این به نفع سرمایه گذاران خواهد بود و دستکاری‌هایی که طی چند وقت اخیر در بازار مشاهده شده به میزان زیادی کاهش می‌دهد و صد درصد به نفع بازار خواهد بود.

وی تصریح کرد: حذف پیش گشایش مفهوم ندارد، ذات بازار سرمایه کشور به گونه‌ای است که با یک عرضه و تقاضایی قیمت باید هماهنگ شود و این عرضه و تقاضا در یک بازه زمانی باید وارد سیستم شود که این اتفاق صورت بگیرد، می‌توان زمان پیش گشایش را کوتاه کرد، اما اینکه بخواهیم کلا حذف شود شاید در بازار جذابیت لازم را نداشته باشد.

وی درباره لیدری برخی سهام در بازار نیز گفت: به آرامی لیدر محور بودن بازار در حال از بین رفتن است و شاهد هستیم رفتار صنایع در حال عوض شدن است و گردش نقدینگی که در صنایع شاهد هستیم با یک هدف معین است خیلی به لیدرها کاری ندارد.

نظرات
  • 0 نظر