رئیس اتاق اصناف مرکز لرستان:

فروش خشکبار و آجیل، 70 درصد افت داشته است

  • 1399/09/30 09:08:03
  • 0 نظر
  • 311
  • منبع : ایسنا
  • کد خبر : 278173
به گزارش فبنا، منوچهر اسبکوه در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: به مناسبت شب یلدا با سازمان صمت، تعزیرات حکومتی و اتاق اصناف به‌صورت دو شیفت از 20 آذرماه استارت کار زده شد و نظارت در بازار به صورت مطلوب انجام می گیرد.

وی در ادامه گفت: تهیه آجیل یلدا از مرسوماتی است که با توجه به شرایط حاضر خانواده‌ها می‌توانند به دور از برگزاری دورهمی‌ها آن را داشته باشند.

اسبکوه در مورد نرخ آجیل و خشکبار این روزهای بازار افزود: خشکبار و آجیل نسبت به سال گذشته 40 تا 50 درصد گران شده و در مقایسه به شب یلدای سال گذشته حدود 70 درصد افت فروش داشته است که علت آن می‌تواند گرانی آن یا شرایط کرونایی باشد.

رئیس اتاق اصناف مرکز لرستان خاطرنشان کرد: میوه نسبت به سال گذشته 90 درصد افزایش قیمت داشته است و قیمت شیرینی با توجه به اینکه قیمت مواد اولیه مانند روغن، لبنیات و ... از ابتدای سال افزایش داشته ولی قیمت شیرینی همان قیمت مصوب اوایل سال است.

اسبکوه اضافه کرد: نظارت‌ها ادامه داشته و خوشبختانه اصناف نیز همکاری خوبی دارند.

وی با تاکید بر برگزاری دورهمی‌های شب یلدا به صورت مجازی، به ضرورت حذف دورهمی های حضوری این شب اشاره کرد و گفت: امسال شرایط متفاوت است و کوچکترین غفلت و بی توجهی می تواند موجب اوج‌گیری دوباره کرونا شود و باید همه بطور جد از برگزاری دورهمی های شب یلدا اجتناب کنند.

اسبکوه با اشاره به نارنجی بودن وضعیت کرونایی شهرستان بیان کرد: هم اکنون آمار فوتی‌ها و بستری‌های کرونایی در خرم‌آباد روند کاهشی به خود گرفته و امیدواریم با همکاری خوب مردم این روند تداوم پیدا کرده و به سمت زرد و سفید برود.

وی اظهار کرد: وضعیت کرونایی شهرستان به شدت شکننده است و با هر نوع سهل انگاری در رعایت شیوه‌نامه های بهداشتی احتمال اوج گیری دوباره کرونا و تغییر وضعیت از نارنجی به قرمز وجود دارد.

نظرات
  • 0 نظر