به گزارش ایران خبر، به گزارش فبنا، ، گروه صنعتی ایران خودرو با هدف کاهش گاز دی اکسید کربن و افزایش راندمان قوای محرکه، توسعه قوای محرکه دیزل برای خودروی سواری را در دستور کار قرار داد. به گفته محمد زالی؛ مدیرعامل ایپکو پروژه موتور دیزل توسط گروه صنعتی ایران خودرو به بخش صنعتیسازی رسیده و در حدود ۷۰ موتور و ۳۰ خودروی سورن با موتور دیزل با هدف انجام آزمونهای تائیدیه نهایی شامل پیمایش برای سنجش دوام و عملکرد در خطوط تولید انبوه ساخته شد.
2067,
دستور کار « خودرو » برای تولید موتور دیزلسواریReviewed by رادیو سهام on Jan 29Rating: 5.0دستور کار « خودرو » برای تولید موتور دیزلسواریدستور کار « خودرو » برای تولید موتور دیزلسواری
(۱ votes, average: 5٫۰۰ out of 5)
Loading...شرکت تحقیق، طراحی و تولید موتور ایران خودرو که به ایپکو معروف است، تاکید کرده در صورت فراهم سازی زیرساختهای لازم، موتور دیزل ملی سواری در مدار تولید قرار میگیرد.
زالی از داخلیسازی شدن بسیاری از قطعات موتور دیزل خبر داد و گفت: بخش کمی از آن از منابع خارجی تامین خواهد شد. فنآوری بالای بعضی از قطعات و سامانههای خودروی دیزلی و یا به صرفه نبودن تولید تعدادی از آنها عامل تامین از منابع خارجی است.
.ub8367798116851f1b01da09b09e933c9 { padding:0px; margin: 0; padding-top:1em!important; padding-bottom:1em!important; width:100%; display: block; font-weight:bold; background-color:#eaeaea; border:0!important; border-left:4px solid #E74C3C!important; text-decoration:none; } .ub8367798116851f1b01da09b09e933c9:active, .ub8367798116851f1b01da09b09e933c9:hover { opacity: 1; transition: opacity 250ms; webkit-transition: opacity 250ms; text-decoration:none; } .ub8367798116851f1b01da09b09e933c9 { transition: background-color 250ms; webkit-transition: background-color 250ms; opacity: 1; transition: opacity 250ms; webkit-transition: opacity 250ms; } .ub8367798116851f1b01da09b09e933c9 .ctaText { font-weight:bold; color:inherit; text-decoration:none; font-size: 16px; } .ub8367798116851f1b01da09b09e933c9 .postTitle { color:#000000; text-decoration: underline!important; font-size: 16px; } .ub8367798116851f1b01da09b09e933c9:hover .postTitle { text-decoration: underline!important; }
حتما بخوانید : موافقت سازمان بورس با افزایش سرمایه فولاد مبارکه از محل سودانباشته
مدیرعامل ایپکو مزیت اصلی موتور دیزل را کاهش گاز CO2 عنوان کرد و گفت: به طور متوسط تولید گاز۲ CO درخودروی سورن دیزل ۱۴۵ گرم بر کیلومتر است. همچنین وجود فیلتر دوده و واکنشگر پس پالایشی سطح آلایندگی این خودرو را در سطح یورو ۵ قابل ارتقا به یورو ۶ قرار داد.
دوام بالا و مصرف سوخت کم موتور دیزل از دیگر مزایای آن به حساب میآید؛ به گونهای که میانگین مصرف سوخت موتور دیزلی ۴٫۵ لیتر در صد کیلومتر در چرخه رانندگی استاندارد ترکیبی است و میزان مصرف سوخت این خودرو در خارج شهر نیز عددی زیر ۵ لیتر در صد کیلومتر است. موتور دیزل علاوه بر مصرف سوخت کم با توان و گشتاور بالا برای رانندگی درون شهری و خارج از شهر به ویژه ناوگان حمل و نقل عمومی، گزینه بسیار مناسب و به صرفه ای خواهد بود. مراحل توسعه موتور دیزل سواری در شرکت تحقیق، طراحی و تولید موتور ایران خودرو (ایپکو) انجام شد.
منبع: دنیای بورس
خبر انتخاب شده برای شما
رونق بورس با ماه شمار شدن سپرده ها
مدیرعامل کارگزاری بانک دی سیاست ماه شمار شدن سپرده های بانکی را سبب رونق بورس ارزیابی کرد و ثبات سیاست های پولی را لازمه تعادل بازارها و به خصوص بازار سرمایه دانست.
X
همچنین می توانید مقالات آموزشی "موفقیت در بازار بورس" را با کلیک بر اینجا مطالعه نمایید.