قیمت جهانی طلا امروز 98/09/16

  • 1398/09/16 12:19:50
  • 0 نظر
  • 970
  • منبع : تسنیم
  • کد خبر : 105409
- اخبار اقتصادی -

به گزارش فبنا، به نقل از رویترز، در حالی که انتشار آمارهای قوی از بازار کار آمریکا احتمال عدم تغییر نرخ بهره در آمریکا را تقویت کرده و تقاضا برای دارایی های پرریسک را مجددا افزایش داده است، قیمت طلا روز جمعه بیش از یک درصد کاهش داشت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات روز جمعه با 1.07 درصد کاهش به 1460 دلار و 17 سنت رسید. قیمت فلز زرد در این هفته افت حدودا 0.3 درصدی را تجربه کرد. قیمت طلا در بازار آمریکا نیز در پایان معاملات دیروز با 1.21 درصد افت به 1465 دلار و 10 سنت رسید.

میزان اشتغال در اقتصاد آمریکا در ماه نوامبر بیشترین رشد را در طی 10 ماه گذشته داشت و نشان داد که اقتصاد این کشور به رغم افت فعالیت بخش تولیدی همچنان از رشد نسبی برخوردار است.

دیوید مگر، تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «انتشار آمارهای بهتر از حد انتظار از بازار کار آمریکا موجب کاهش تقاضا برای کالاهای سرمایه ای نیر طلا شده است.»

آمارهای مثبت از بازار کار آمریکا همچنان موجب افزایش ارزش دلار شد، در حالی که ارزش سهام در بورس آمریکا نیز شاهد جهش بود. اظهارات ترامپ مبنی بر اینکه مذاکرات تجاری با چین خوب پیش می رود موجب امیدواری بازارها شده است.

چین نیز در یک موضع حاکی از حسن نیت اعلام کرد که بر برخی از محموله های سویا و گوشت خوک وارداتی از آمریکا تعرفه اعمال نخواهد کرد.

اکنون بازارها روی نشست روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته آینده فدرال رزرو متمرکز شده اند. انتظار می رود بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را همچنان در سطح 1.5 تا 1.75 درصد حفظ کند.

جیم ویکوف، تحلیلگر ارشد موسسه کیتکو متالز گفت: «انتشار آمار مثبت بازار کار آمریکا ضربه ای به اردوگاه سیاستگذارانی است که نمی خواهند به این زودی ها نرخ بهره افزایش یابد و این به قیمت فلز زرد لطمه می زند.»

انتهای پیام/

نظرات
  • 0 نظر