اعتراض مسافران تهران-زاهدان به رعایت نشدن پروتکلها و پاسخ قشمایر
- 1399/06/12 23:05:18
- 0 نظر
- 445
- منبع : ایسنا
- کد خبر : 237386
به گزارش فبنا، پرواز 1248 قشم ایر امروز دوازدهم شهریور ماه تهران را به مقصد زاهدان ترک کرد اما مسافران نسبت به رعایت نشدن برخی پروتکلهای بهداشتی در این سفر اعتراض داشتند.
یکی از این مسافران در تماس با ایسنا اظهار کرد :پس از سوار شدن 47 دقیقه پرواز تاخیر داشت و مسافران با درهای بسته در هواپیما حبس شدند و بدون در نظر گرفتن فاصله اجتماعی ظرفیت پرواز به صورت کامل تکمیل شده بود از سوی دیگر هر قدر مردم به مهمانداران اعتراض میکردند جواب درستی نمیشنیدید و تنها به ما میگفتند که منتظر داکیومنتهای پرواز هستیم.
این مسافر افزود: سوال ما اینجاست اگر پرواز تاخیر دارد چرا مردم را سوار هواپیما میکنند؟ وچرا پروتکلهای بهداشتی در شرکتهای هواپیمایی رعایت نمیشود و حتی ماسکهای که به مسافران میدادند به صورت تکی و در بسته بندی باز و فاقد استاندارد لازم بود.
صابر نوروزی -روابط عمومی شرکت هواپیمایی قشم ایر در گفتوگو با ایسنا، در پاسخ به این ابهامات و سوالات مسافران اظهار کرد: پس از سوار شدن مسافران به هواپیما متوجه نقص فنی جزئی شدیم که با توجه به این که حدود نیم ساعت برطرف کردن این نقص فنی طول میکشید زمان کافی برای پیاده کردن و سوار کردن مجدد مسافران نداشتیم و اگر این کار را انجام میدادیم مسلما تاخیر پرواز به چند ساعت میرسید. اما در این پرواز حدود 40 دقیقه تاخیر داشتیم.
وی درباره رعایت نکردن پروتکلهای مانند فاصله گذاری اجتماعی نیز گفت: در این زمینه طبق آخرین دستور العملی که به دست ما رسیده، بخشنامه 60 درصد برای سوار کردن مسافران لغو شده و تنها به ما اعلام کردند که دو ردیف آخر هواپیما باید خالی باشد که ما آن را در پرواز امروز قشم ایر نیز رعایت کردیم.
نوروزی همچنین در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که چرا ماسک به صورت دستی و در بسته بندیهای باز به مسافران داده شده است؟ گفت: در هواپیمایی قشم ایر پک بهداشتی شامل ماسک، دستکش و ژل ضد عفونی دست به صورت بسته بندی در اختیار مسافران قرار میگیرد و براساس قراردادی که با کترینگ بستهایم باید به این صورت به مسافران بستههای بهداشتی را بدهند اما اگر در پروازی تخلفی صورت میگیرد و ماسک به صورت دستی و بدون دسته بندی بین مسافران توزیع میشود مسافران آن را باید به ما اطلاع دهند و اگر تصویری از آن دارند برای ما ارسال کنند تا با کترینگ برخورد کنیم. چرا که تمام هزینههای آن را از ما دریافت میکنند.
مدیر روابط عمومی شرکت هواپیمایی قشم ایر با اشاره به پیگیری این مسائل و برخورد با خاطیان تاکید کرد: قوانین و پروتکلهای بهداشتی مقابله با کرونا باید به دقت در همه پروازها رعایت شود و اگر مهمانداران یا خدمه پروازی برخورد نامناسبی با مسافران داشتهاند یا آن که برخی از این پروتکلها رعایت نشده است از مسافران عذرخواهی میکنیم و قطعا این مسئله را تا رسیدن به نتیجه پیگیری خواهیم کرد.
نظرات
- 0 نظر