مدیر امور اعتباری بانک مسکن خبر داد:

پرداخت 47.7 میلیارد تومان تسهیلات ساخت مسکن در فروردین

  • 1398/03/18 10:17:46
  • 0 نظر
  • 339
  • منبع : پایگاه خبری بانک مسکن
  • کد خبر : 27723

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، بانک مسکن به عنوان تنها بانک حوزه مسکن و ساختمان به موازات تامین مالی خریداران مسکن، یکی از محورهای اصلی سیاست اعتباری خود را بر تحریک عرضه طی سال های اخیر قرار داده است. در این میان در سبد تسهیلاتی بانک مسکن برای بخش عرضه دو نوع تسهیلات بدون سپرده و با سپرده به متقاضیان حوزه ساخت و ساز وجود دارد.

محمد حسن علمداری مدیر امور اعتباری بانک عامل بخش مسکن با اشاره به عملکرد مناسب این بانک در حوزه تسهیلات ساخت مسکن عنوان کرد: بانک مسکن از ابتدای سال جاری عمده تمرکز خود را در پرداخت هدفمند تسهیلات در مسیر رونق بخشی به بازار مسکن به خصوص ساخت و ساز (تحریک عرضه) قرار داد. به طوری که گزارش عملکرد فروردین ماه سال جاری حاکی از آن است که در این ماه معادل 431 فقره تسهیلات مشارکت مدنی به ارزش 47 میلیارد و 755 میلیون و 700 هزار تومان به سازنده های سراسر کشور پرداخت شده است.
وی با اشاره به تسهیلات اعطایی مشارکت مدنی به تفکیک نوع تسهیلات گیرنده طی بازه زمانی مذکور گفت: در این دوره تسهیلات انفرادی با سپرده و بدون سپرده معادل 14 میلیارد و 523 میلیون و 900 هزار تومان و تسهیلات پرداخت شده برای ساخت مجتمع های مسکونی معادل 19 میلیارد و 552 میلیون و 800 هزار تومان بوده است.
مدیر امور اعتباری بانک مسکن همچنین رقم تسهیلات متمم طرح مسکن مهر در سه شکل انفرادی، مجتمع مسکونی و تعاونی ها در ماه نخست سال جاری معادل 12 میلیارد و 260 میلیون تومان اعلام کرد و افزود: در فروردین ماه سال جاری رقمی بالغ بر یک میلیارد و 410 میلیون تومان نیز تسهیلات ساخت به اقشار خاص پرداخت شده است.
به گفته وی در سال جاری شکل پرداخت تسهیلات مشارکت مدنی برای کمک بیشتر به رونق عرضه مسکن در بسته اعتباری جدید بانک مسکن متفاوت پیش بینی شده است.
علمداری مجموع رقم تسهیلات مشارکت مدنی اعطایی در این ماه را معادل 47 میلیارد و 755 میلیون و 700 هزار تومان عنوان کرد و گفت: تسهیلات بدون سپرده در چهار گروه شهری تهران، مراکز استان ‌ها و شهرهای با جمعیت بیش از 200 هزار نفر، سایر شهرها و همچنین مناطق کمتر توسعه ‌یافته، با سقف‌ های ریالی متفاوت پرداخت می‌ شود و در هر گروه، بر حسب نوع سازنده و شیوه ساخت ‌و ساز، مبالغ تسهیلات در سه سطح مختلف تعریف شده است. تسهیلات ساخت مسکن از محل بدون سپرده، اوراق یا توام، در تهران برای انفرادی یا مجتمع سازی 70 میلیون تومان و برای سازنده های حرفه ای و همچنین سازنده های حرفه ای استفاده کننده از تکنولوژی فناوری های نوین 140 میلیون و 170 میلیون تومان است. در مراکز استان ها و شهرهای با جمعیت بیشتر از 200 هزار نفر نیز این سه سطح تسهیلات در سقف های 60، 130 و 160 میلیون تومان پرداخت می شود. همچنین در سایر مناطق شهری نیز سقف ها به ترتیب 50 میلیون ،‌110 میلیون و 130 میلیون تومان است. در مناطق کمتر توسعه یافته نیز تسهیلات ساخت مسکن در سه سقف 40 میلیون، 90 میلیون و 110 میلیون تومان پرداخت می شود.

نظرات
  • 0 نظر