نایب رئیس اتاق بازرگانی استان مرکزی:

اقتصاد بدون ارتباطات بی‌معناست/ لزوم تسریع در تصویب FATF

  • 1399/10/07 10:23:24
  • 0 نظر
  • 271
  • منبع : ایسنا
  • کد خبر : 279494
به گزارش فبنا، حامد امینی مصلح‌آبادی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: استان مرکزی پایتخت صنعت کشور است و در واقع استقرار صنایع مادر باعث توسعه زیرشاخه‌های صنعتی در استان شده است و قطعا تحریم‌ها بیشترین اثر را در استان‌های صنعتی دارد.

وی با بیان اینکه استان‌های صنعتی مانند استان مرکزی از نزدیک در حال لمس تحریم‌ها هستند، افزود: به هر میزان که توانمند شویم، بخشی از مواد اولیه، ماشین‌آلات، تجهیزات، دانش فنی و تکنولوژی و الزامات برای بروزرسانی صنعت را باید وارد کنیم و این امر نیازمند تعامل با جهان است.

امینی با تاکید بر اینکه اقتصاد بدون ارتباطات و تعاملات بی معناست، گفت: توسعه اقتصاد زمانی رقم می خورد که بتوانیم با تمام دنیا ارتباط داشته باشیم، اما در سال‌های اخیر به دلیل اعمال تحریم‌ها و تعلیق شدن برجام مشکلات بسیاری برای کشور ایجاد شد، سیاست کلان نظام و رهبر معظم انقلاب این بود که در جنگ اقتصادی محکم بایستیم و باید مقاومت می‌کردیم و اگر امروز هم لازم باشد به دستور مقام معظم رهبری به عنوان سکاندار نظام جمهوری اسلامی همچنان ایستادگی خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: اخیرا با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب، جهت رفع تحریم‌ها نباید یک ساعت هم در این زمینه تعلل داشت چراکه اقتصاد دچار مشکل می‌شود، با حضور رییس جمهوری جدید آمریکا، مسائلی درخصوص رفع تحریم ها مطرح است و موضوع FATF مجددا در مجمع تشخیص مصلحت نظام به جریان افتاده است.

وی اظهار کرد: خواسته بخش خصوصی کشور به عنوان مشاور سه قوه این است که فارغ از مسائل سیاسی، جناحی و قدرت طلبی، اقتصاد و معیشت مردم در نظر گرفته شود و امروز که مسیر به سمت لغو تحریم ها و کاهش هزینه های مردم است، مجمع تشخیص نیز در تسریع تصویب FATF کوشش کنند تا چوب لای چرخ اقتصاد گذاشته نشود.

نایب رییس اتاق بازرگانی استان مرکزی بیان کرد: تا امروز در جنگ اقتصادی هزینه ها را پرداخت کردیم، اما اگر قرار باشد که عده ای مانع پایان این جنگ باشند و به دنبال ادامه این شرایط باشند، تحمل فشارها سخت تر می شود. مسئولان باید توجه داشته باشند که کشش اقتصاد هم در برابر فشارها میزان مشخصی دارد و امیدواریم سد تحریم ها شکسته شود چراکه در غیر این صورت اقتصاد کشور کاملا شکننده می شود.

نظرات
  • 0 نظر