تکلیف طلا چه می‌شود؟

  • 1398/10/21 13:49:34
  • 0 نظر
  • 773
  • منبع : ایسنا
  • کد خبر : 144834

به گزارش فبنا، در نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز، کارشناسان وال استریت در خصوص روند قیمت طلا در معاملات هفته جاری نظر واحدی نداشتند و اکثریت با کسانی بود که کاهش قیمت طلا را پیش بینی کردند با این حال پایین 50 درصد بودند. در نظرسنجی کیتکونیوز از سرمایه‌گذاران هم هیچ گروهی به 50 درصد نرسید با این حال سرمایه گذاران نسبتا خوش بین بودند.

بهای معاملات آتی طلا در بازار آمریکا روز جمعه پنج دلار و 80 سنت معادل 0.4 درصد افزایش پیدا کرد و در 1560 دلار و 10 سنت بسته شد و برای کل هفته حدود 0.5 درصد رشد نشان داد. طلا روز چهارشنبه تحت تاثیر تنشهای ژئوپلیتیکی در خاورمیانه به مرز 1613 دلار و 30 سنت صعود کرده بود که بالاترین حد از سال 2013 بود.

قیمت طلا که از جمعه گذشته با اقدام تروریستی آمریکا در عراق و ملتهب شدن فضای خاورمیانه آغاز شد پس از این که به نظر رسید از التهابات اولیه کاسته شده است، حدود 60 دلار عقب نشینی کرد.

در نظرسنجی کیتکونیوز از کارشناسان وال استریت، 16 نفر شرکت کردند که هفت نفر معادل 44 درصد کاهش قیمت و پنج نفر معادل 31 درصد افزایش قیمت طلا در هفته جاری را پیش بینی کردند در حالی که چهار نفر معادل 25 درصد نظری نداشتند.

در این بین، 1171 نفر در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز از سرمایه گذاران شرکت کردند که 556 نفر معادل 47 درصد افزایش و 365 نفر معادل 31 درصد کاهش را پیش بینی کرده و 250 نفر معادل 21 درصد نظری نداشتند.

کسانی که انتظار دارند طلا به عقب نشینی از رکورد بالای هفته گذشته ادامه دهد، به فروکش کردن تنشهای ژئوپلیتیکی اشاره کرده اند.

دانیل پاویلونیس، کارگزار ارشد کالا در شرکت "آر جی او فیوچرز" گفت: تصور می‌کنم قیمت طلا پایین خواهد رفت مگر این که تنشهای ژئوپلیتیکی دوباره شعله‌ور شود.

کالین سیژینسکی، استراتژیست ارشد بازار در شرکت مدیریت سرمایه SIA هم احتمال بالایی برای پایین رفتن قیمت طلا دیده و به کیتکونیوز گفت: من در هفته جاری نسبت به رشد قیمت طلا بدبین هستم زیرا تنشهای ژئوپلیتیکی کاسته شده و اقتصاد جهانی بهبود پیدا کرده است بنابراین قیمت طلا به محدوده 1450 تا 1550 دلار بازخواهد گشت.

اما فیلیپ فلاین، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت پرایس فیوچرز انتظار دارد روند صعودی طلا در هفته جاری ادامه پیدا کند. وی گفت: با وجود تسهیل تنش‌ها، روند خرید بانکهای مرکزی و تقاضای فیزیکی بالا از رشد قیمت طلا پشتیبانی خواهد کرد.

جیم ویکاف، تحلیلگر فنی ارشد کیتکو پیش بینی کرد قیمت طلا ثابت یا رو به بالا خواهد بود.

چارلی ندوس، استراتژیست ارشد بازار در گروه لاسال فیوچرز اظهار کرد: بازار طلا همچنان به حرکت به سوی سطح بالاتر متمایل است و قیمت طلا بالاتر از میانگین حرکت چند روزه قیمت قرار دارد با این حال پیش بینی می‌شود طلا پس از چند روز افزایش شدید قیمت، به تحکیم بپردازد.

آدریان دی، مدیرعامل شرکت "آدریان دی" انتظار دارد قیمت طلا در حدود سطح فعلی ثابت بماند.

نظرات
  • 0 نظر