هواشناسی ایران 1400/08/08|بارش باران و برف 6 روزه در 19 استان

  • 1400/08/08 08:51:19
  • 0 نظر
  • 407
  • منبع : تسنیم
  • کد خبر : 426258
- اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی طی 24 ساعت آینده در نوار غربی، سواحل دریای خزر و دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های قزوین، البرز، تهران، غرب اصفهان، قم و مرکزی بارش باران،‌ وزش باد شدید،‌ گاهی رعدوبرق و در مناطق سردسیر و مرتفع بارش برف پیش بینی شده است.

فردا یکشنبه 9 آبان 1400 بارش در شمال غرب، شمال استان‌های همدان، مرکزی، کرمانشاه، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین،‌ البرز و غرب سواحل دریای خزر ادامه خواهد داشت.

دوشنبه در مناطقی از شمال غرب کشور و ارتفاعات البرز غربی و روز سه شنبه در مناطقی از شمال غرب، غرب و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین و البرز بارش پراکنده پیش بینی می‌شود و در سایر مناطق کشور جو پایداری حاکم است.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی روز چهارشنبه با گذر موج تراز میانی جو از نوار شمالی کشور بارش شمال غرب و به‌تدریج سواحل دریای خزر و خراسان شمالی را فرا خواهد گرفت.

در این روز برای ارتفاعات البرز و مناطق سردسیر بارش برف و در مناطقی از ارتفاعات جنوب غرب و استان تهران بارش پیش بینی می‌شود. پنجشنبه در استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، سواحل دریای خزر، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های تهران و وسمنان بارش پیش بینی شده است.

همچنین یکشنبه و دوشنبه در جنوب شرق و شرق کشور وزش باد افزایش می‌یابد.

*توصیف سامانه: فعالیت سامانه بارشی و رگبار باران با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی

زمان پایان: اواخر وقت یکشنبه 1400/08/09

نوع مخاطره: رعد و برق و رگبار باران و وزش باد شدید موقتی

منطقه اثر:

شنبه 1400/08/08 : آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، شمال خوزستان، شمال چهارمحال و بختیاری، زنجان، قزوین، البرز، تهران، همدان، مرکزی.

یکشنبه 1400/08/09 : آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، زنجان.

اثر مخاطره: خسارت به محصولات کشاورزی و دام‌ها

توصیه:

مزارع و باغات : رعایت اصول فنی و بسته بندی مناسب در برداشت و حمل مزارع پیاز و سیب زمینی در استان آذربایجان شرقی - آماده سازی زمین و کشت کلزا با توجه به فرصت محدود باقیمانده در منطقه طارم – عدم آبیاری مزارع ذرت استان خوزستان - زهکشی و پاکسازی مسیر آب باغات و مزارع با توجه به بارش ها - عدم انجام آبیاری، محلول پاشی و سم پاشی با توجه به وقوع بارش ها - استحکام سازه های باغی در برابر وزش باد شدید - انجام آبیاری در خاک های شور بعد از وقوع باران به منظور آبشویی شوری از محیط ریشه - تسریع در انتقال محصولات برداشت شده به مکان های مسقف.

سالن‌های پرورش قارچ، گلخانه و انبار: استحکام و ترمیم سقف گلخانه ها در برابر وزش باد - کنترل دما و رطوبت انبارها با توجه به افزایش رطوبت، جهت جلوگیری از خسارت بیماری های قارچی - بسته نگهداشتن دریچه های گلخانه ها در هنگام بارش و باد.

سالن‌های مرغداری و دامداری: عدم استفاده از آب باران برای دام ها - جلوگیری از نفوذ هوای سرد و روان آب به داخل سالن ها.

استخرهای پرورش ماهی: پاک سازی، تنظیم و کنترل دریچه های ورودی و خروجی آب استخرها - جلوگیری از ورود آب گل آلود به استخر ها با توجه به روان آب و احتمال سیلابی شدن رودخانه ها - عدم کوددهی به استخرهای پرورش ماهی گرم آبی و کاهش غذا دهی به میزان نصف نرمال به دلیل ابرناکی - تنظیم دریچه های ورودی و خروجی آب استخرها با توجه به رخداد بارندگی.

عشایر و زنبوردارای: خودداری دامداران و عشایر از عبور در ارتفاعات، توقف در حاشیه رودخانه‏ ها و مسیل‏ ها با توجه به وقوع بارش ها‏ - عایق بندی و محافظت از کندوها در مقابل بارش و وزش باد - عدم چرای دام در مراتع و انتقال دام ها به مکان سرپوشیده در هنگام وقوع بارش.

*توصیف سامانه: نفوذ سامانه بارشی

زمان پایان: یکشنبه 1400/08/09

نوع مخاطره: بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی ، در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف.

منطقه اثر:

شنبه 1400/08/08 : آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، کردستان، کرمانشاه، ایلام، زنجان، قزوین، البرز، لرستان، مرکزی، همدان، غرب مازندران، شمال خوزستان، شمال چهارمحال و بختیاری، غرب اصفهان، قم، تهران.

یکشنبه 1400/08/09 : آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، کردستان، کرمانشاه، قزوین، البرز، تهران.

اثر مخاطره: احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، احتمال آبگرفتگی معابر، لغزندگی جاده‌ها بویژه در گذرگاه‌های کوهستانی ، کاهش دید و احتمال تاخیر در پروازها.

توصیه: احتیاط در تردد و توقف حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی، احتیاط در عبور از جاده‌های کوهستانی و به همراه داشتن تجهیزات زمستانی.

انتهای پیام/

 

نظرات
  • 0 نظر