مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین:

2500 مگاوات ظرفیت تولید انرژی تجدید پذیر در استان قزوین وجود دارد

  • 1399/02/10 17:57:20
  • 0 نظر
  • 360
  • منبع : مهر
  • کد خبر : 185526

به گزارش فبنا، به مناسبت روز ملی صنعت برق، لطف الله سیاهکلی ظهر چهارشنبه با حضور در شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین، در نشستی با مدیرعامل، معاونان و مدیران این شرکت مشکلات، توانمندی‌ها و وضعیت توزیع برق را مورد بررسی قرار داد.

سعید بهادیوند چگینی در این نشست اظهار داشت: در کشور 16 شرکت برق منطقه‌ای داریم و با توجه به این که زیر ساخت‌های برق در استان قزوین مهیا و مناسب است اما همچنان زیر نظر استان زنجان فعالیت می‌کنیم که استقلال در این زمینه ضروری است.

وی بیان کرد: در زمینه تعداد پست‌های برق، فروش انرژی، تأمین زیر ساخت‌ها، احداث و تولید نیروگاههای پراکنده هم وضعیت خوبی در کشور داریم و در صور ت ایجاد شرکت برق منطقه‌ای در قزوین قادریم پروژه‌ها را با سرعت بیشتری عملیاتی کنیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین تصریح کرد: در سال‌های گذشته بیش از 87 میلیارد تومان بدهی شرکت را با تلاش مجموعه مدیران و کارکنان توانستیم پرداخت کنیم و امروز در صورت بازگشت بدهی‌های دولتی و شرکت‌ها و صنایع به برق استان می‌توانیم با جدیت خدمت رسانی را تداوم بخشیم.

زیرساخت برق در استان ارتقا یافته است

بهادیوند چگینی در ادامه یادآور شد: با توجه به صنعتی بودن استان قزوین در اکثر این مناطق پست برق مستقل ایجاد کرده ایم که این کار به تولید پایدار منجر شده و برای برخی شهرک‌ها و شهرها مانند شهر آوج با تأمین اعتبار دنبال احداث پست‌های جدید و در کاسپین ارتقای شبکه و در ناحیه مهرگان دنبال پست برق ثابت هستیم.

74 درصد انرژی برق استان قزوین در تولید مصرف می‌شود

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین یادآور شد: بیش از 74 درصد برق تولیدی استان قزوین در بخش صنعت و تولید استفاده می‌شود که از این لحاظ در کشور شاخص هستیم و مشترکین خانگی ما به 19 درصد می‌رسد.

وی اضافه کرد: تلفات شبکه برق در کشور به طور میانگین 10 تا 16 درصد و در استان قزوین حدود 7.5 درصد است که از این نظر نیز موقعیت خوبی داریم و میزان خاموشی نیز در استان به حداقل رسیده است.

100 میلیارد تومان مطالبات شرکت برق از صنایع و ادارات

بهادیوند چگینی گفت: در حال حاضر تعامل بسیار خوبی با بخش صنعت و سایر دستگاه‌های اجرایی داریم و با درک شرایط ایجاد شده نسبت به تقسیط بدهی شرکت‌ها، دستگاه‌های اجرایی اقدام کرده ایم اما متأسفانه برخی صنایع از این همکاری استفاده کرده و از پرداخت مطالبات خودداری می‌کنند.

وی اضافه کرد: در استان قزوین میزان مطالبات شرکت توزیع نیروی برق بالغ بر 100 میلیارد تومان است که بیشتر بدهکاران را دستگاه‌های اجرایی و واحدهای صنعتی تشکیل می‌دهند و در صورت دریافت نشدن آنها در اجرای طرح‌های جدید با مشکلات جدی روبرو خواهیم شد.

ظرفیت انرژی‌های تجدید پذیر بالاست

چگینی از ظرفیت خوب احداث نیروگاههای تجدید پذیر هم خبر داد و گفت: قزوین از استان‌های برخوردار در این زمینه است و بیش از 1500 مگاوات ظرفیت تولید انرژی در نیروگاه کهک ایجاد شده و در نیروگاه خورشیدی هم قابلیت‌های بالایی داریم که باید مورد استفاده قرار گیرد.

وی بیان کرد: در تونل باد استان بیش از 2500 مگاوات ظرفیت تولید وجود دارد که فقط 134 مگاوات فعال شده و از مجموع 63 مجوز صادر شده فقط دو مورد عملیاتی شده است که باید در این زمینه برای انتخاب سرمایه گذار اهل دقت بیشتری شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین اظهار داشت: به دلیل تعدد صنایع کوچک و متوسط در استان قزوین در نیروگاههای پراکنده هم ظرفیت‌های خوبی داریم و امروز 5 نیروگاه آماده بهره برداری است دکه به دلیل ابلاغ جدید غیر کارشناسی مبنی بر استفاده از ژنراتور نو فعلاً اتصال به شبکه متوقف شده است.

وی گفت: 613 هزار مشترک در استان قزوین داریم و با وجود زیر ساخت‌ها قادریم برق همسایگان را نیز تأمین کنیم.

افزایش سرقت کابل برق از مشکلات است

بهادیوند چگینی به افزایش سرقت سیم و کابل و تأسیسات شبکه اشاره کرد و گفت: سرقت سیم و کابل برق ضمن ضرر و زیان‌های مالی به شرکت موجب قطع برق و آسیب رسیدن به لوازم برقی مشترکین هم می‌شود که فقط در سال 97 مبلغ 520 میلیون تومان و سال گذشته 420 میلیون تومان خسارت به مشترکین پرداخت شد.

در این نشست مسائل مهم صنعت برق استان، جذب و تخصیص اعتبارات ملی و استانی، تسریع در روند اجرای طرح‌های برق، تکریم ارباب رجوع و خدمت رسانی بی منت به شهروندان، پیگیری ایجاد شرکت مستقل برق منطقه‌ای در قزوین، جذب سرمایه گذار برای توسعه نیروگاههای بادی و خورشیدی تبادل نظر شد.

نظرات
  • 0 نظر