سرپرست اداره کار آذربایجان شرقی خبر داد

اعتبار 8 میلیارد تومانی برای مشاغل خانگی آذربایجان شرقی

  • 1399/05/12 10:09:09
  • 0 نظر
  • 333
  • منبع : مهر
  • کد خبر : 220255

به گزارش فبنا، حسین فتحی شامگاه شنبه در نشست تخصصی پیرامون مشاغل خانگی که با حضور نمایندگان دستگاه‌های عضو در محل اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی برگزار شد با اشاره به اینکه بیش از 95 درصد از مشاغل را اس. ام. ای ها (کارگاه‌های زیر 100 و 50 نفر) تشکیل می‌دهند بر توجه و ضرورت تقویت و توسعه کمی و کیفی و توانمند سازی مشاغل خانگی تاکید کرد.

وی با تاکید بر اینکه باید بستر لازم برای فعالیت، نوآوری و خلاقیت در حوزه مشاغل خانگی فراهم شود، اضافه کرد: باید با برنامه ریزی و مشارکت و همراهی دستگاه‌های همکار این تسهیلات در حوزه پشتیبانی و خود اشتغالی توزیع و تمامی حوزه‌ها با برش دستگاهی و شهرستانی مد نظر قرار داده شود.

فتحی افزود: به لحاظ حساسیت و قابلیت‌های بالای این مشاغل، توسعه مشاغل خانگی در شرایط کنونی فرصتی را برای آینده فراهم می‌کند و این امر توجه ویژه و خاصی را به مشاغل خانگی می‌طلبد.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خاطرنشان کرد: بر اساس پژوهش و تحقیقات سازمان بین المللی کار بعد از 15 سال 80 درصد از مشاغل کنونی از بین خواهند رفت و مشاغلی مبتنی بر کسب و کار الکترونیکی در فضای مجازی ظهور خواهند کرد که توجه به این نکته جایگاه مشاغل خانگی را در حوزه اقتصادی فراهم می‌سازد.

فتحی با اشاره به اینکه نحوه فروش و عرضه محصولات و بازار سازی از مقوله‌های مهم در عرضه تولیدات مشاغل خانگی است، گفت: با دستور استاندار آذربایجان شرقی به شهرداری تبریز با همکاری دستگاه‌های اجرایی ضمن استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی با برپایی نمایشگاه و حمایت و بازار یابی به فروش و عرضه محصولات تولیدی در این بخش فرصت لازم در استان فراهم خواهد شد.

نظرات
  • 0 نظر