ساعت پنج‌ونیم عصر؛

تحریم بورس تیری در تاریکی

  • 1399/02/10 17:57:16
  • 0 نظر
  • 938
  • منبع : بورس نیوز
  • کد خبر : 185532

تحریم بورس تیری در تاریکی

به گزارش بورس‌نیوز، گویا زرق و برق بورس تهران چشم خیلی‌ها را کور کرده؛ مثلا همان‌ها که به هر دری میزدند تا اقتصاد ایران را زمینگیر کنند و حالا خودشان با آن همه دبدبه و کبکبه، با یک ویروس طوری در گل مانده اند که...
شایعه‌ای در مورد تحریم بورس تهران مطرح شده که نشان از عجز دشمن دارد. حتی اگر این شایعه رنگ واقعیت به خود بگیرد، بورس تهران ثابت کرده بیدی نیست که با این باد‌ها بلرزد؛ اما اگر جناب ترامپ خیلی بابت رشد این بازار تحت فشار قرار گرفته، بد نیست برای گرفتن کد بورسی در این بازار اقدام کند!

خوراکی گران‌تر از ارز
تخصیص ارز این روز‌ها برای خیلی از صنایع، معضل شده. مرغداران و دامداران ارزی برای واردات خوراک دام ندارند و قطعه سازان، صف کشیده اند شاید نامه تخصیص ارز بگیرند و قطعه وارد کنند. در سالی که جهش تولید نامگذاری شده، با تولیدکنندگان طوری برخورد می‌شود که بوی هر چیزی می‌آید.

وقتی قدرت جنبه می‌خواهد
سو استفاده از موقعیت و جایگاه شغلی عده‌ای موجب شد نظام تولیدی کشور در بخش پتروشیمی بار دیگر شاهد خسارتی هنگفت باشد. برخی کارمندان وزارت صنعت و معدن در سال گذشته در این حوزه به دادگاه رفتند و حالا منتظر صدور رای محکومیت خود هستند.

«ق. الف» 80 هزارتن محصولات پتروشیمی با ارزش بیش از 3 هزار و 260 میلیارد ریال بعلاوه اخذ رشوه را گرفته و کماکان گویا ابعادی از آن پنهان است.

بورس 60 میلیونی
300 هزار میلیارد تومان نقدینگی که وارد بازار سرمایه خواهد شد و این نقدینگی عظیم، تمام فرضیات برخی از فعالان اقتصادی مبنی بر حبابی بودن بازار سرمایه را خواهد ترکاند.

با آزادسازی سهام عدالت بازار سرمایه ایران از این پس بازاری 60 میلیونی خواهد بود و تبدیل به یک بازار مردم پایه شد.

نظرات
  • 0 نظر