گلدمن پیش بینی کرد

افزایش قیمت نفت به 65 دلار در سال آینده

  • 1399/06/12 07:43:49
  • 0 نظر
  • 523
  • منبع : ایسنا
  • کد خبر : 237188

به گزارش فبنا، تحلیلگران بانک آمریکایی گلدمن ساکس در یادداشتی نوشتند: انتظار دارند قیمت هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدیت تا سه ماهه سوم سال 2021 به 55 دلار و 88 سنت صعود کند که بالاتر از پیش بینی قبلی 51 دلار و 38 سنت است.

به گفته این تحلیلگران، احتمال بالایی وجود دارد که واکسن کرونا تا بهار سال آینده به طور گسترده موجود باشد و از رشد اقتصاد جهانی و تقاضا برای نفت و سوختها به خصوص سوخت جت حمایت کند.

جفری کوری، مدیر بخش کالاهای گلدمن ساکس اوایل امسال گفته بود که چشم انداز نفت ضعیف مانده اما در سال 2021 قیمتها بهبود قابل توجهی پیدا می کنند. وی در ژوییه گفت: اگر قیمتها به سرعت افزایش پیدا کنند، در روند بازیابی توازن بازار اختلال ایجاد خواهد کرد زیرا باعث احیای تولید نفت شیل می شوند.

تحلیلگران گلدمن ساکس در ژوییه اعلام کرده بودند که تقاضا برای نفت احتمالا تا سال 2022 با بازگشت میلیونها نفر به محل کار، استفاده بیشتر از وسایل نقلیه شخصی و حمایت دولت در قالب هزینه های زیرساخت، به سطح پیش از شیوع ویروس کرونا بهبود پیدا خواهد کرد.

بر اساس گزارش اویل پرایس، تحلیلگران این بانک سرمایه گذاری در جدیدترین یادداشت خود پیش بینی کردند تقاضا برای نفت در فاصله ژانویه تا اوت سال آینده به میزان 3.7 میلیون بشکه در روز بهبود پیدا خواهد کرد و میزان عرضه به مدد پیمان کاهش تولید اوپک پلاس و افزایش اندک عرضه غیراوپک، پایین می ماند.

نفت هفته جاری را با افزایش آغاز کرد و تحت تاثیر اخبار اقتصادی مثبت چین، دلار ضعیف و برنامه شرکت نفتی دولتی امارات متحده عربی برای کاهش عرضه نفت به میزان حداکثر 30 درصد در اکتبر، به بالاترین حد در پنج ماه گذشته صعود کرد.

نظرات
  • 0 نظر