10 جاسوس فیس‌بوک را بشناسید

  • 1398/01/04 09:18:58
  • 0 نظر
  • 888
  • منبع : ایسنا
  • کد خبر : 12327

به گزارش فبنا، فیس‌بوک که یکی از بزرگترین و محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در جهان به شمار می‌رفت، سال گذشته گرفتار رسوایی بزرگی شد که خیل عظیمی از کاربرانش را از دست داد.

این شبکه اجتماعی بعد از انتشار خبر رسوایی و همکاری با مؤسسه تحقیقاتی کمبریج آنالتیکا به سرعت در آماج حملات شدید کاربران بسیاری در سراسر جهان قرار گرفت؛ به‌گونه‌ای که تعداد کثیری از شرکت‌ها و افراد معروف به بستن و غیرفعال کردن صفحات مجازی خود در فیس‌بوک اقدام کرده و استفاده از این شبکه اجتماعی را ننگی برای دنیای مجازی توصیف کرده‌اند.

طبق گزارش‌های منتشره، اطلاعات بالغ بر 87 میلیون نفر از کاربران فیس‌بوک در اختیار این مؤسسه کمبریج آنالتیکا قرار گرفته بوده و معلوم نیست بعد از آن چه بلایی سر آنها آمده است.

چندی پیش، کارشناسان و محققان اعلام کردند که اپلیکیشن‌های مختلف، محبوب و پرطرفداری که در فروشگاه‌های آنلاین و اینترنتی اپ استور اپل و گوگل پلی استور وجود دارند، اطلاعات شخصی و محرمانه کاربرانی که آنها را نصب کرده بودند، را با انگیزه و هدف نامشخصی تحویل فیس‌بوک داده‌اند.

بر اساس گزارشی که در وب سایت phonespying ، حالا به نظر می‌رسد که این پژوهشگران به تازگی فهرست جدیدی از اپلیکیشن‌های مبتنی بر سیستم عامل اندروید و آی او اس منتشر کرده‌اند که از برنامه‌هایی که برای مدت‌های طولانی به جاسوسی فیس‌بوک پرداخته‌اند، پرده برداشته است.

مهم‌ترین و بزرگترین جاسوسان فیس‌بوک:

The Truth Spy

XnSpy

Flexispy

GuestSpy

Mobistealth

Spyera

Highster Mobile

Mobile spy

Phonesheriff

Spy phone tap

این اپلیکیشن‌ها که همگی وعده جاسوسی و اطلاع یافتن از اطلاعات و داده‌های شخصی مخاطبان و کاربران موردنظر را به آن دسته از افرادی که قصد نصب و دانلود آنها را داشته‌اند، می‌دادند به نظر می‌رسد که حالا با فریب دادن آنها، به جای آنکه اطلاعات جدیدی از قربانیان موردنظرشان را به آنها تحویل بدهد، وارد حریم خصوصی خود آنها شده و اطلاعاتشان را به فیس‌بوک تحویل داده است.

نظرات
  • 0 نظر