اخراج 10 هزار نفر در غول نفتی BP

  • 1399/03/20 12:34:47
  • 0 نظر
  • 642
  • منبع : ایسنا
  • کد خبر : 206458

به گزارش فبنا، شرکت BP که در انگلیس مستقر است، در تلاش برای تبدیل به یک شرکت انرژی با آلایندگی صفر تا سال 2050 یا زودتر از آن به تعدیل مشاغل روی آورده است که بیشتر آنها مشاغل اداری هستند تا هزینه‌های خود را در شرایط رکود که وضعیت مالی این شرکت را تحت تاثیر قرار داده است، کاهش دهد.

شرکت BP در مارس پس از این که قیمت نفت بر اثر افت شدید تقاضا در نتیجه قرنطینه وضع شده برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان و همزمان جنگ قیمت نفت میان عربستان سعودی و روسیه سقوط کرد، اعلام کرده بود که به مدت سه ماه برای تعدیل نیرو اقدام نخواهد کرد.

برنارد لونی، مدیرعامل شرکت BP اظهار کرد: ما در مارس برنامه تعدیل نیرو را به مدت سه ماه متوقف کردیم تا از نگرانیهای فوری برای کارمندانمان بکاهیم. این مدت تمام شده و ما فرآیندی را آغاز می‌کنیم که طی آن نزدیک به 10 هزار نفر شرکت BP را تا پایان امسال ترک خواهند کرد. اکثر مشاغلی که تعدیل می‌شوند در بخش اداری خواهند بود. ما از خط مقدم این شرکت حمایت می‌کنیم و مانند همیشه فعالیتهای ایمن و قابل اتکا را در اولویت قرار می‌دهیم.

وی در ادامه اظهار کرد: ریزش قیمت نفت به معنای آن است که شرکت BP در حال حاضر بیش از آنچه درآمد دارد، هزینه می‌کند. من درباره میلیونها دلار در روز صحبت می‌کنم. در نتیجه بدهی خالص این شرکت در سه ماهه نخست به میزان شش میلیارد دلار افزایش پیدا کرد.

بر اساس گزارش اویل پرایس، مدیرعامل شرکت BP همچنین اظهار کرد که علاوه بر تعدیل مشاغل، شرکت BP هزینه سرمایه را به میزان 25 درصد معادل سه میلیارد دلار در سال 2020 کاهش می‌دهد و احتمالا روند کاهش هزینه ها تشدید خواهد شد.

نظرات
  • 0 نظر