قیمت جهانی طلا امروز 1400/02/08

  • 1400/02/08 11:57:52
  • 0 نظر
  • 431
  • منبع : تسنیم
  • کد خبر : 347236
- اخبار اقتصادی -

به گزارش فبنا، به نقل از رویترز، به دنبال تقویت سوددهی اوراق قرضه آمریکا و در حالی که سرمایه گذاران منتظر بیانیه پایانی نشست فدرال رزرو هستند قیمت طلا امروز به پایین ترین رقم یک هفته گذشته رسید. فلز پالادیوم هم که در جلسه قبل به رقم بی سابقه ای رسیده بود امروز شاهد کاهش قیمت بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.40 درصد کاهش به 1769 دلار و 41 سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه ژوئن با 0.58 درصد کاهش به 1768 دلار و 40 سنت رسید.

کایل رودا تحلیلگر موسسه آی جی مارکت در این باره گفت: «انتشار آمارهای قوی از احساس مصرف کننده در آمریکا... و بالا رفتن قیمت کالاها سبب شده تا سوددهی اوراق قرضه دولت آمریکا بالاتر برود و در نتیجه قیمت طلا تضعیف شود.»

سوددهی اوراق قرضه ده ساله دولت آمریکا به بالاترین رقم خود از 15 آوریل رسیده است. هرچند طلا در وضعیت افزایش تورم محلی امن برای سرمایه گذاری به شمار می رود، اما بالا رفتن سوددهی اوراق قرضه خزانه داری آمریکا جایگاه فلز زرد به عنوان محل امن برای سرمایه گذاری را به چالش کشیده است.

همزمان با بازگشایی کسب و کارها، اعتماد مصرف کننده در آمریکا طی ماه آوریل به بالاترین رقم 14 ماه اخیر رسیده است.

شاخص ارزش دلار در برابر سبد ارزهای رقیب امروز شاهد 0.1 درصد رشد بود و موجب گرانتر شدن طلا برای خریدارانی شد که از ارزهای غیردلاری استفاده می کنند.

سرمایه گذاران کانون منتظر بیانیه نهایی فدرال رزرو در پایان نشست سیاست گذاری دو روزه این بانک در پایان امروز هستند تا سرنخ هایی از چشم انداز سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا به دست بیاورند.

انتهای پیام/

 

نظرات
  • 0 نظر