واکسن اجباری به صنعت نفت رسید

  • 1400/06/02 08:45:10
  • 0 نظر
  • 396
  • منبع : ایسنا
  • کد خبر : 405072

به گزارش فبنا، همزمان با تایید کامل واکسن فایزر-بیو ان تک از سوی سازمان غذا و داروی آمریکا، درخواستهایی برای ملزم کردن واکسیناسیون برای کارمندانی که در میادین نفتی و پالایشگاهها در کنار هم کار می کنند، مطرح شده است.

شرکت شورون که دومین تولیدکننده بزرگ نفت آمریکاست و شرکت پالایشگاهی "والرو انرژی" واکسیناسیون را برای برخی از کارکنان میدان نفتی یا کارکنان جدید الزامی خواهند کرد. شرکت خدمات میدان نفتی شلومبرژه هفته گذشته اعلام کرد بعضی از مشتریان خواستار آن هستند که کارکنان این شرکت واکسینه شده یا پیش از ورود به پایگاههای محل کارشان تست کرونا بدهند.

سخنگوی شلومبرژه اظهار کرد: ما مدام سیاستها و رویه های داخلی را بازبینی می کنیم تا مطمئن شویم که می توانیم نیازهای مشتریانمان را تامین کنیم و همزمان سلامت و ایمنی همه کارمندانمان را در اولویت قرار می دهیم.

شرکت والرو مستقر در سن آنتونیو، ماه جاری به عنوان نخستین پالایشگاه آمریکایی شناخته شد که واکسیناسیون را به عنوان شرط اشتغال برای کارکنان جدید در پالایشگاههای نفت تگزاس و لوییزیانا الزامی کرد.

شرکت تولیدکننده نفت "هس" هم اعلام کرد کارکنان پایگاههایش در خلیج مکزیکوی آمریکا را ملزم می کند تا اول نوامبر به طور کامل واکسینه شوند. این شرکت در بیانیه ای به ماهیت به شدت مسری کرونای دلتا و شمار رو به رشد موارد ابتلا در آمریکا اشاره کرد.

طبق یک نظرسنجی آنلاین، کارکنان انرژی و ساخت و ساز پایینترین نرخ واکسیناسیون را دارند. حدود 45 درصد از کارکنان استخراج و ساخت و ساز اظهار کردند برای دریافت واکسن تردید دارند در حالی که در مشاغل رایانه و حسابداری این نسبت 7.3 درصد بوده است.

سخنگوی شورون در ایمیلی به رویترز اعلام کرد دستور شورون شامل کارکنان بخش فراساحلی در خلیج مکزیکو، نیروهای پشتیبانی در خشکی، کارکنان خارجی و کارمندانی که سفرهای داخلی دارند، می شود.

بر اساس گزارش رویترز، شورون در واکنش به شیوع نوع شدیدا مسری کرونای دلتا،  اوایل ماه میلادی جاری بازگشت کامل کارمندانش به دفاتر این شرکت در کالیفرنیا و تگزاس را به تاخیر انداخت.

نظرات
  • 0 نظر