جزئیات بازداشت یک فعال حوزه رمز به اتهام اخلال در نظام اقتصادی

  • 1400/02/28 11:35:25
  • 0 نظر
  • 280
  • منبع : تسنیم
  • کد خبر : 350451
- اخبار اقتصادی -

به گزارش فبنا،   این روزها بازار ارزهای دیجیتالی همچون بازار سهام وضعیت مناسبی را ندارد اما مهمتر از خبر ریزش قیمت ارزهای دیجیتال، بستن صرافی های غیرمجاز ارزهای دیجیتال می باشد.

هرچند در ماه‌های گذشته اخباری مبنی بر ضابطه مند کردن صرافی های ارز دیجیتال و درگاه های پول رسان رمزارزها مطرح بود اما در 22 اردیبهشت ماه 1400 با نامه رئیس مجلس شورای اسلامی به رئیس کل بانک مرکزی و وزیر اقتصاد موضوع جدی تر از همیشه شد و این احتمال می‌رود که در روزهای آینده مسیرهای نقل و انتقال پول و خروج سرمایه از کشور با استفاده از تجارت رمز ارزها یا ارزهای دیجیتال مسدود شود.

نامه قالیباف به همتی و دژپسند/ درگاه پرداخت الکترونیک صرافی‌های ارز دیجیتال مسدود شود
انتقاد قالیباف از کم کاری وزارت اقتصاد و بانک مرکزی در ساماندهی رمزارزها در کشو

درکنار تمام این موارد، امروز حوالی ساعت 13 توییتی در صفحه شخصی سینا استوی (Sina Estavi) فعال حوزه ارز دیجیتال و بلاکچین و مدیر عامل صرافی کریپتولندر، مبنی بر بازداشت سینا استوی به اتهام اخلال در نظام اقتصادی، از طرف مرکز بررسی جرایم سازمان یافته سایبری منتشر شد و این خبر طولی نکشید که در رسانه‌ها و فضای مجازی دست به دست شد. 

دادسرای امور اقتصادی , مفاسد اقتصادی ,

چندروز گذشته بود که جک دورسی بنیان‌گذار شبکه اجتماعی توییتر در یک مزایده دیجیتال اولین توییت خود را به قیمت بیش از 2 میلیون و 900 هزار دلار به سینا استوی کارآفرین ایرانی و مدیرعامل شرکت رمزارز بریج اوراکل(Bridge Oracle) فروخت. سینا استوی، فعال حوزه ارز دیجیتال و بلاکچین و مدیر عامل صرافی کریپتولند، پس از پشت سر گذاشتن جاستین سان، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت بیت تورنت، توانست مالکیت توییت دورسی را به دست آورد. استوی پیش از این نیز با پرداخت 1 میلیون و 100 هزار دلار یکی از توییت‌های جدید ایلان ماسک مدیرعامل شرکت تسلا را خریداری کرده بود.

اما پس از جنجال‌های به پا شده توسط سینا استوی در شبکه اجتماعی توییتر حالا خبری مبنی بر بازداشت مدیرعامل صرافی کریپتولند به دستور دادسرای ویژه جرائم اقتصادی به اتهام اخلال در نظام اقتصادی منتشر شده است.

شرکت یکتا اکسیر سبز با نام تجاری "کریپتولند" از سال 1396 به مدت چهار سال است که در زمینه بلاکچین و رمزارزها فعالیت دارد و بیش از 200 هزار کاربر فارسی زبان در سرتا سر دنیا از مشتریان این صرافی هستند.

 مدیرعامل صرافی کریپتولند به دستور دادسرای ویژه جرائم اقتصادی به اتهام اخلال در نظام اقتصادی بازداشت شد و مرکز بررسی جرایم سازمان یافته سایبری این موضوع را تایید کرد.

انتهای پیام/

نظرات
  • 0 نظر