چرا صد دستگاه برای ایجاد یک شغل باید مجوز بدهند؟

  • 1400/04/21 13:18:41
  • 0 نظر
  • 220
  • منبع : ایسنا
  • کد خبر : 388668
به گزارش فبنا، هادی ابویی در گفت و گو با ایسنا ایجاد پنجره واحد به منظور صدور مجوز کسب و کارها را خواستار شد و افزود: در حال حاضر زمان صدور مجوز برای بسیاری از کسب و کارها در کشورهای دیگر بسیار کوتاه است و موازی کاری وجود ندارد. یک دستگاه یا مرجع، مسئولیت صدور مجوز را به عهده دارد اما در کشور ما باید فرایندی طولانی برای گرفتن مجوز طی شود.

وی ادامه داد: در برخی کسب و کارها فرد باید از صدها دستگاه مجوز بگیرد تا بتواند اشتغالزایی کند.به عنوان مثال برای یک هتل شاید از اداره بهداشت، استاندارد، اصناف و میراث فرهنگی و گردشگری گرفتن مجوز لازم باشد ولی چرا فردی که دارای ایده و سرمایه است باید ماهها دوندگی کند تا مجوز راه اندازی بگیرد؟

این مقام مسئول کارگری تصریح کرد: معتقدم به جای موازی کاری و طولانی کردن زمان صدور مجوز کسب و کار باید یک پنجره واحد ایجاد شود و فرایند صدور مجوز از طریق همان پنجره واحد دنبال شود.

ابوی در عین حال با اشاره به آمار بالای فارغ التحصیلان و دانش آموختگان جویای کار بهترین راه استفاده از ظرفیت آنها را تشکیل شرکت‌های دانش بنیان ذکر کرد و گفت: در حال حاضر جوانان کارآفرین بسیاری در کشور هستند که ایده های خلاقانه و نوآورانه دارند و شاید سرمایه و پس انداز اندکی هم داشته باشند که بتوانند بدون نیاز به تسهیلات بانکی و رفتن زیر بار بهره های سنگین، یک کسب و کار راه اندازی کنند لذا ضمن حمایت از آنها باید شرایط راه اندازی کسب و کار را به نحو مطلوبی آسان کنیم.

این مقام مسئول کارگری با تاکید بر اینکه فرهنگ کار در کشور باید اصلاح شود، افزود: بیشتر افراد تحصیلکرده مایل به پذیرش کارهای  کارگری نیستند، از طرفی کارگر در کشور زیاد داریم و باید در شرایط موجود از ظرفیت‌های جوانان و تحصیلکردگان استفاده شایسته صورت گیرد؛ لذا با تشکیل شرکت‌های دانش‌بنیان و فراهم کردن بستر کار برای کارجویان و حمایت از کارآفرینان هم می توانیم از استعدادها و پتانسیلهای جوانان کشور استفاده کنیم و هم نرخ بیکاری را کاهش دهیم.

نظرات
  • 0 نظر