در آخرین روز معاملاتی بورس در سال 97 چه گذشت؟

  • 1398/01/02 11:30:31
  • 0 نظر
  • 339
  • منبع : تسنیم
  • کد خبر : 12236
- اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در پایان معاملات تالارهای بورس اوراق بهادار تهران در آخرین روز معاملایت سال گذشته طی 198 هزار نوبت تعداد یک میلیارد و 961 میلیون سهم و حق تقدم به ارزش بیش از 7 هزار میلیارد و 429 میلیارد ریال معامله شد و ارزش بازار هم رقم معادل 682 هزار میلیارد تومان را ثبت کرد.

شاخص کل بورس نیز با 2760 واحد افزایش به رقم 178659 واحد رسید و شاخص بازار اول هم با 2015 واحد افزایش به 133867 واحد و شاخص بازار دوم با 5583 واحد افزایش به رقم 345162 واحد رسیدند.

همچنین در آخرین روز معاملاتی پارسال بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص کل را صنایع پتروشیمی خلیج فارس، گل گهر، چادرملو، گروه مپنا، ملی صنایع مس ایران، فولاد مبارکه اصفهان، توسعه معادن و فلزات، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، پتروشیمی جم، پتروشیمی پردیس، فولاد خوزستان و پتروشیمی فجر به نام خود اختصاص دادند.

از سوی دیگر بیشترین حجم معاملات را نیز شرکت‌های تامین سرمایه نوین، بانک ملت، تامین سرمایه نوین، لیزینگ رایان سایپا، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، تاید واتر خاورمیانه، فولاد مبارکه اصفهان، سایپا، ملی صنایع مس ایران، پارس خودرو، صندوق سرمایه‌گذاری پارند پایدار سپهر و سرمایه گذاری خوارزمی به نام خود ثبت نام کردند.

علاوه بر این طبق اطلاعیه منتشره در تارنمای کدال جهت بررسی وضعیت اطلاعاتی ناشر، نماد معاملاتی شرکت سرامیک‌های‌ صنعتی ‌اردکان‌ تعلیق شد و نماد معاملاتی شرکت‌های بانک‌پارسیان، گروه‌ صنعتی‌ ملی نیز با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب، متوقف شدند.

همچنین نماد معاملاتی شرکت های افست‌، لیزینگ ایرانیان و سرمایه‌ گذاری‌ آتیه‌ دماوند با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف متوقف شدند.

در مقابل نماد معاملاتی شرکت های کارخانجات سیمان صوفیان و گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو پس از برگزاری مجمع عمومی فوق العاده مبنی بر تصویب افزایش سرمایه بدون محدودیت نوسان قیمت بااستفاده از مکانیزم حراج و نماد معاملاتی شرکت های گروه مپنا، تولیدی چدن سازان، شیر پاستوریزه پگاه اصفهان پس از برگزاری مجمع عمومی فوق العاده مبنی بر افزایش سرمایه و همکاران سیستم پس از برگزاری جلسه هیآت مدیره در خصوص افزایش سرمایه و همچنین نماد معاملاتی شرکت مهندسی نصیر ماشین با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه 'الف' بدون محدودیت نوسان قیمت با استفاده از مکانیزم حراج بازگشایی شدند.

این گزارش می افزاید: در بازار قراردادهای آتی سبد سهام نیز در آخرین روز معاملاتی سال گذشته تعداد 18 قرارداد به ارزش بیش از یک میلیارد و 438 میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت و در بازار بدهی که اوراق مشارکت، گواهی سپرده و صکوک معامله می شود، تعداد 27 هزار برگه اوراق مشارکت به ارزش کل بیش از 25 میلیارد ریال معامله شد.

ای در حالی است که در بازار صندوق های قابل معامله که صندوق های قابل معامله و صندوق های سرمایه گذاری شاخصی قابل معامله داد و ستد می شود هم 104 میلیون  و 236 هزار واحد از صندوق سرمایه گذاری به ارزش کل بیش از 1211 میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت و در بازار اوراق مشتقه تعداد 29294 قرارداد به ارزش بیش از 3 میلیارد و 562 میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت.

خداحافظی شاخص بورس با سال 1397 در ارتفاع 178 هزار واحد
بررسی مزایای عرضه محصولات کشاورزی به بورس کالا
یک شرکت شیمیایی به جمع لی لی پوتی‌های فرابورس اضافه شد

انتهای پیام/

نظرات
  • 0 نظر