قیمت جهانی طلا امروز 99/02/09

  • 1399/02/09 08:41:48
  • 0 نظر
  • 906
  • منبع : تسنیم
  • کد خبر : 184924
- اخبار اقتصادی -

به گزارش فبنا، به نقل از رویترز، در حالی که به دنبال اعلام برنامه های برخی کشورهای برای کاهش محدودیت های اجتماعی اشتها برای پذیرش ریسک بالا رفته است، قیمت طلا امروز سه شنبه شاهد کاهش بود اما با توجه به احتمال ارائه بسته های محرک اقتصادی بیشتر از سوی کشورهای جهان قیمت فلز زرد همچنان در بالای 1700 دلار باقی ماند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.7 درصد کاهش به 1702 دلار و 9 سنت رسید. قیمت طلا برای تحویل در ماه ژوئن در بازار آمریکا هم با 0.3 درصد افت به 1719 دلار و 20 سنت رسید.

پس از آنکه شاخص ها در بورس وال استریت در روز گذشته تقویت شد، انتظار می رود شاخص های بورس های آسیایی امروز روندی افزایشی را در پیش بگیرد. برخی کشورها از جمله آمریکا در حال آغاز مجدد فعالیت های اجتماعی هستند و این مسئله موجب افزایش امیدواری ها در بازارهای مالی شده است.

کشورهای مختلف از نیوزیلند و تا ایتالیا اعلام کرده اند که مقررات قرنطینه را کاهش می دهند اما بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس که خود به تازگی از بیماری کرونا رهایی یافته گفته که هنوز برای کاهش محدودیت های اجتماعی خیلی زود است.

ایالت های بیشتری در آمریکا که تعداد موارد ابتلای کمتری دارند اقدام به کاهش محدودیت ها کرده اند. شیوع ویروس کرونا تاکنون موجب بیکار شدن 26.5 میلیون آمریکایی شده است. نرخ بیکاری ژاپن نیز در ماه مارس به بالاترین رقم در طی یک سال گذشته رسید.

در حالی که سرمایه گذاران منتظر اقدام بعدی بانک مرکزی اروپا هستند، بانک مرکزی ژاپن روز دوشنبه بسته محرک اقتصادی دیگری را ارائه کرد و معده داد که مقادیر نامحدودی اوراق قرضه را برای پایین نگه داشتن هزینه استقراض خریداری خواهد نمود.

خالص واردات طلای چین از طریق هنگ کنگ در ماه مارس نسبت به ماه قبل از آن تقریبا 3 برابر شده و این کشور در حال کاهش تدریجی محدودیت های کرونایی است. اما میزان واردات طلای چین همچنان 63 درصد نسبت به سال گذشته کاهش نشان می دهد.

انتهای پیام/

نظرات
  • 0 نظر