مرکز ارتباط با مشتریان بانک مسکن گزارش داد:
دغدغههای مخاطبان بانک مسکن در دیماه
- 1397/11/21 14:52:23
- 0 نظر
- 1216
- منبع : پایگاه خبری بانک مسکن
- کد خبر : 2783
به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، بر اساس تازهترین گزارش آماری از مرکز ارتباط با مشتریان بانک مسکن (Call Center) طی یک ماهه دی امسال 10 هزار و 634 تماس با مرکز ارتباط با مشتریان برقرار شده که این رقم نسبت به آمار تماسهای تلفنی در آذر ماه 24 درصد رشد داشته است.
حدود 25 درصد از پرسشهای شهروندان در تماس با این مرکز مربوط به جزییات ضوابط پرداخت تسهیلات از محل صندوق پسانداز یکم در حالت زوجین و انفرادی بوده است. طبعا با توجه به اینکه تسهیلات مذکور ارزانترین و به صرفهترین نوع تسهیلات در شبکه بانکی محسوب میشود، تقاضا برای دریافت آن قابل توجه است و اولویت بسیاری از متقاضیان تسهیلات این است که در صورت امکان برای صرف زمان دوره سپردهگذاری، از این نوع تسهیلات برای خانه دار شدن استفاده کنند.
جزییات پرداخت تسهیلات بدون سپرده از محل اوراق مسکن برای خرید یا به عنوان جعاله مسکن تا سقف 20 میلیون تومان با سود 18 درصد و بازپرداخت 5 ساله در رتبه دوم پرتکرارترین پرسشهای مطرح شده در تماسهای تلفنی بوده است. سقف این تسهیلات در شهرهای مختلف، تضامین مورد نیاز برای پرداخت تسهیلات، مبلغ قسط و نرخ سود از جمله مواردی بود که در سوالات شهروندان به آنها اشاره شد.
سایر موضوعات تسهیلاتی همچون نحوه انتقال مانده بدهی به غیر در زمان فروش خانه و ضوابط آن و نیز تعویض وثیقه ملکی (حفظ تسهیلات در زمان تبدیل به احسن ملک برای تسهیلاتگیرنده از طریق تغییر وثیقه ملکی و ارایه سند خانه جدید) از دیگر مواردی بود که در زمره سوالات پرتکرار تماسگیرندگان قابل دستهبندی است. با توجه به فراهم شدن امکان انتقال مانده بدهی تسهیلات بدون الزام به واریز یکجای 10 درصد از مانده بدهی در ایام دهه فجر، برخی از تماسگیرندگان درباره مدت زمان اجرا و کم و کیف این طرح نیز سوالاتی را مطرح کردند.
برخی از مشتریان بانک مسکن نیز در این تماسها انتقاداتی نسبت به ماه شمار شدن حسابهای کوتاه مدت داشتند که کارشناسان مرکز با توضیح درباره پایبندی بانک مسکن به ضوابط بالادستی بانک مرکزی در این خصوص، آنها را در جریان علت این تغییرات قرار دادند.
موضوع تمدید تسهیلات 10 میلیون تومانی بدون سپرده با نرخ سود 18 درصد و بازپرداخت 5 ساله که نیازی به خرید اوراق ندارد نیز سوال تسهیلاتی دیگری بود که در تماسها مطرح شد.
درخواست افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن و نیز درخواست بالا بردن سقف سنی ساختمان که مجاز به دریافت تسهیلات از محل صندوق پسانداز مسکن یکم است نیز همچون ماههای گذشته در زمره پیشنهادهای پرتکرار مطرح شده در تماسها بود.
در حال حاضر سقف سنی آپارتمانهایی که متقاضیان مسکن مجاز به دریافت تسهیلات یکم برای خرید آنها هستند، 15 سال تعیین شده که از زمان صدور پروانه محاسبه میشود، این در حالی است که مشتریان بانک مسکن خواستار افزایش این سقف سنی به 20 سال مشابه تسهیلات از محل اوراق تسه هستند تا به این ترتیب بتوانند با استفاده از تسهیلات مذکور، خرید مناسبتری در میان آپارتمانهای سالخورده عرضه شده در بازار مسکن انجام دهند.
به گزارش هیبنا، شهروندان تهرانی جهت برقراری ارتباط با این مرکز میتوانند همه روزه از ساعت 7:30 تا 16 و پنجشنبهها تا ساعت 13 با شماره تلفن 1830 و هموطنان ساکن در سایر شهرها نیز میتوانند با شماره 02161088 تماس بگیرند.
نظرات
- 0 نظر